Dla konsumentów kluczowymi elementami procesu płatności online są bezpieczeństwo, wygoda i szybkość. Płatność w internecie powinna zatem, wzorem płatności zbliżeniowych, trwać kilka sekund, wymagać od użytkowników minimum czynności, zapewniając jednocześnie najwyższy poziom bezpieczeństwa. Na polskim rynku pojawiło się rozwiązanie, które odpowiada na potrzeby 23 mln Polaków kupujących w sieci. Click to Pay to nowy standard dobrze znanej metody płatności kartą w internecie. Czym się różni od tradycyjnego „zapłać kartą”?
Płatność kartą w internecie jednym kliknięciem
Użytkownicy, wybierając płatność kartą za pomocą standardu Click to Pay, tylko raz będą proszeni o podanie danych karty takich, jak jej 16-cyfrowy numer, termin ważności, kod CVV/CVC2. Konsumenci, którzy zapiszą kartę (lub karty) do profilu Click to Pay oraz dodadzą urządzenie, z którego korzystają do zaufanych, przy kolejnych zakupach zostaną automatycznie rozpoznani, a płatność będzie mogła odbyć się jednym kliknięciem. Dotyczy to nie tylko e-sklepu, w którym zarejestrowano profil Click to Pay, ale każdego innego oferującego tę metodę płatności. Click to Pay wdrożyły takie firmy jak Autopay, PayU, Przelewy24 oraz Tpay, które udostępniają to rozwiązanie swoim klientom, czyli platformom i sklepom prowadzącym sprzedaż w internecie. W praktyce oznacza to, że w każdym sklepie internetowym, w którym płatności obsługuje jedna z ww. firm, można zapłacić kartą za pomocą Click to Pay. Lista e-sklepów z Click to Pay systematycznie się powiększa.
Click to Pay ma zapewnić konsumentom jednakowe doświadczenie płatności kartą w internecie - gdziekolwiek robimy zakupy - w Polsce czy na świecie - i bez względu na to, jaką kartę posiadamy, płatność przebiega tak samo szybko i bezpiecznie.