Rosyjska wódka w Polsce

CEDC w przyszłym roku w prowadzi na polski rynek rosyjską wódkę Parliament. Marka będzie konkurować m.in. z Finlandią i Absolutem

Publikacja: 28.08.2008 02:38

CEDC ma obecnie 11 procent rynku wódki w Rosji

CEDC ma obecnie 11 procent rynku wódki w Rosji

Foto: Fotorzepa, Darek Golik

CEDC chce mieć 25 proc. rynku wódki w Rosji. W grę wchodzą kolejne przejęcia w tym kraju – dowiedziała się „Rz”.

– Biorąc pod uwagę duży potencjał rosyjskiego rynku, jesteśmy w stanie utrzymać w ciągu najbliższych trzech, czterech lat 20-procentowe tempo wzrostu organicznego tamtejszych marek rocznie – mówi „Rz” William Carey, prezes Central European Distribution Corporation. Spółka notowana na giełdach w Nowym Jorku i Warszawie jest liderem polskiego rynku wódki wartego ok. 8 mld zł. Należą do niej spółka Bols i produkujący żubrówkę oraz absolwenta Polmos w Białymstoku.

Rozwijając się tak dynamicznie, firma powinna w tym czasie zwiększyć swoje udziały w Rosji do 20 proc. – Kolejne 5 procent rynku zdobędziemy, przejmując prawa do kolejnych marek – zapowiada prezes CEDC.

CEDC ma obecnie 11 procent rynku wódki w Rosji, co – ze względu na duże rozdrobnienie – daje jej na nim pierwsze miejsce. Swoją pozycję osiągnęła w tym roku, przejmując za łącznie blisko 800 mln dol. kontrolne pakiety spółek Copecresto Enterprises Limited (producenta wódki Parliament) i Whitehall oraz 42 proc. udziałów w Russia Alcohol Group.

Wraz ze zdobywaniem coraz silniejszej pozycji Rosji – gdzie obecnie sprzedaż wódki jest największa na świecie – CEDC będzie zwiększał swoje udziały w globalnym rynku wódki. Zdaniem Careya już w 2009 r. CEDC powinno przesunąć się na nim z drugiego na pierwsze miejsce.

Firma Careya nie wyklucza także przejęć na Ukrainie, drugim rynku wódki na świecie. Spółki nie interesują natomiast akwizycje w Stanach Zjednoczonych, zajmujących trzecie miejsce pod względem sprzedaży wódki na świecie. Będzie tam jedynie rozwijać w dalszym ciągu eksport, m.in. żubrówki.

Mniejsze możliwości rozwoju daje CEDC Polska. Spółka kontroluje w naszym kraju już prawie jedną trzecią rynku wódki. Mimo to nie zamierza jednak rezygnować z umacniania swojej pozycji. W przyszłym roku wprowadzi na polski rynek rosyjską wódkę Parliament. Marka ta będzie konkurować m.in. z finlandią i absolutem.

CEDC planuje wejść także na polski rynek ginu. Carey zapowiada, że zamierza złożyć ofertę zakupu marki Gin Lubuski. Alkohol ten produkuje V&S Luksusowa, należąca do szwedzkiego koncernu V&S. Firmę tę kupił ostatnio koncern Pernod Ricard. Sprzedaż ginu, ze względu na zbyt mocną pozycję rynkową, nakazała Francuzom Komisja Europejska.

Wczoraj na zamknięciu sesji akcje CEDC kosztowały 132,7 zł. Były o 5,9 proc. tańsze niż we wtorek.

CEDC chce mieć 25 proc. rynku wódki w Rosji. W grę wchodzą kolejne przejęcia w tym kraju – dowiedziała się „Rz”.

– Biorąc pod uwagę duży potencjał rosyjskiego rynku, jesteśmy w stanie utrzymać w ciągu najbliższych trzech, czterech lat 20-procentowe tempo wzrostu organicznego tamtejszych marek rocznie – mówi „Rz” William Carey, prezes Central European Distribution Corporation. Spółka notowana na giełdach w Nowym Jorku i Warszawie jest liderem polskiego rynku wódki wartego ok. 8 mld zł. Należą do niej spółka Bols i produkujący żubrówkę oraz absolwenta Polmos w Białymstoku.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca