Najbardziej bezpieczne auta na rynku

Ford, Subaru i Volskwagen produkują najbezpieczniejsze samochody — wynika z dorocznego rankingu sporządzonego na podstawie danych firm ubezpieczeniowych przez amerykański ośrodek badawczy. Najwyższą ocenę uzyskał Chevrolet Malibu

Publikacja: 18.11.2009 12:58

Lincoln MKS

Lincoln MKS

Foto: Wikipedia

Ubezpieczeniowy Instytut Bezpieczenstwa Drogowego (IIHS) z Wirginii przyznał wyróżnienia 19 samochodom osobowym i 8 pojazdom sportowo- użytkowym (SUV) z 2010 roku modelowego. Placówka znacznie zmniejszyła liczbę wyróżnień wobec 2009 r. z powodu ostrzejszych wymagań dotyczących solidności dachu. Wtedy oceniła pochlebnie 94 modele.

Ford i Volvo zdobyły najwięcej, bo sześć nagród, wyprzedzając japońską Subaru i Volkswagena wraz z Audi, które uzyskały po pięć.

Następne miejsca zajęły Chrysler (cztery nagrody), Honda i General Motors (po dwie). Ranking zamykały Nissan Cube, Kia Soul i Mercedes klasy C. Dla aut Toyoty, BMW, Mazda i Mitsubishi zabrakło miejsca w tym roku.

Zwycięzcy produkują najbezpieczniejsze modele: Ford — osobowe Taurus i Lincoln MKS, Volvo — S80 i C30 oraz SUV-y XC60 i XC90.

Subaru może być dumny z modeli Legacy, Outback i Impreza oraz terenowych Tribeca i Forester. Japońska firma jest ponadto jedyną, która zdobyła wyróżnienia we wszystkich 4 kategoriach, w których startowała. Dodatkowym powodem do zadowolenia jest i to, że w USA osiągnęła po 10 miesiącach skok sprzedaży o 13 proc., podczas gdy konkurenci mocno tracili. Sukces handlowy zawdzięcza wyjątkowemu osadzeniu silnika, nisko na podwoziu, więc „spada” na ziemię w razie czołowego zderzenia.

Volkswagen zdobył uznanie dla 4-drzwiowych aut Jetta, Passat i Golf, dla Audi A3 i małego SUV Tiguan.

Z produktów koncernu Chryslera wyróżniono Chryslera Sebringa i Dodge'a Avengera mające w opcji elektroniczne systemy kontroli stabilizacji (ESC), sportowo-użytkowego Dodge Journey i Jeepa Patriot za dodatkowe (w opcji) poduszki boczne osłaniające klatkę piersiową.

IIHS docenił zalety Buicka LaCrosse i Chevroleta Malibu produkcji GM oraz 4drzwiowych hond: Civic i Element.

W ocenie kandydatów brano pod uwagę najlepszą ochronę pasażerów w crash testach z przodu, boku i z tyłu. Wszystkie auta musiały mieć system ESC, jeśli miały być oceniane przez IIHS. Wcześniej Instytut powiadomił producentów, że muszą wzmocnić konstrukcję dachów, jeśli chcą zakwalifikowania ich pojazdów do oceny. Z powodu właśnie niedostatecznej liczby punktów za dachy odpadły Honda Accord i Ford Fusion. Toyota Camry „nie wytrzymała” crash testu od tyłu.

Ubezpieczeniowy Instytut Bezpieczenstwa Drogowego (IIHS) z Wirginii przyznał wyróżnienia 19 samochodom osobowym i 8 pojazdom sportowo- użytkowym (SUV) z 2010 roku modelowego. Placówka znacznie zmniejszyła liczbę wyróżnień wobec 2009 r. z powodu ostrzejszych wymagań dotyczących solidności dachu. Wtedy oceniła pochlebnie 94 modele.

Ford i Volvo zdobyły najwięcej, bo sześć nagród, wyprzedzając japońską Subaru i Volkswagena wraz z Audi, które uzyskały po pięć.

Pozostało jeszcze 81% artykułu
Biznes
Kłopoty producenta leku Ozempic. Prezes rezygnuje ze stanowiska
Biznes
Łączą się dwaj najwięksi operatorzy telewizji kablowej w USA
Biznes
Postulaty gospodarcze kandydatów na Prezydenta. Putin nie przyleciał do Turcji
Biznes
Brytyjski koncern Jaguar nie planuje produkcji samochodów w USA
Biznes
Tysiące dronów Macierewicza wreszcie dolecą. MON kupuje Warmate’y