Eurotel i Euro-Phone, dilerzy Polskiej Telefonii Cyfrowej, skierowali pytanie do zarządu operatora w sprawie łączenia usług w salonach – dowiedziała się „Rz”. Skłoniła je do tego wypowiedź prezesa PTC Klausa Hartmana.
– Jednym z przejawów kooperacji może być połączenie i wspólne prowadzenie sieci własnych sklepów operatorów, sprzedających usługi i produkty telekomunikacyjne – mówił Hartmann w rozmowie z „Parkietem”.
To właśnie polityka operatorów sprawia, że na polskim rynku nie ma dilerów, którzy w jednym salonie sprzedawaliby usługi kilku telekomów komórkowych.
– To ciekawa koncepcja. Dlaczego jednak ma dotyczyć tylko własnych salonów operatorów. Też chcielibyśmy mieć możliwość oferowania usług kilku operatorów w jednym salonie – mówi Tomasz Basiński, członek zarządu Eurotela, największego dilera Ery. – Od dawna powtarzamy, że jesteśmy zainteresowani takimi rozwiązaniem. Pod warunkiem, że pojawi się taka możliwość realizowana w porozumieniu z operatorami – zastrzegł Robert Krasowski, członek zarządu Tella.
Na to, że w jednym sklepie uda się pogodzić sprzedaż dwóch operatorów, liczy Cyfrowy Polsat, który rozwija usługi telekomunikacyjne i chce przejąć mPunkt, największego dilera Polkomtelu. – Jest to nowa sytuacja. Na razie się jej przyglądamy i analizujemy nowe okoliczności – mówi Aleksandra Gieros-Brzezińska, kierownik działu mediów Polkomtelu. – Jeśli chodzi o multidilerstwo, to nie było analogicznego przykładu na polskim rynku, tym bardziej więc temat wymaga gruntownej analizy – dodała.