Od momentu pojawienia się w sklepach pięć miesięcy temu popyt na Krupnik Vodkę zwiększył się o ponad 500 proc. W polsko-francuskiej grupie alkoholowej Belvedere, do której należy marka, podkreślają, że tak szybko nie rośnie obecnie sprzedaż żadnej wódki w Polsce.
Krupnik z udziałami przekraczającymi 3 proc. zajmuje obecnie dziewiąte miejsce na krajowym rynku wódki. W małych sklepach, czyli tzw. kanale tradycyjnym, gdzie sprzedaje się większość tego alkoholu, marka zdobyła piątą pozycję. W Belvedere, do niedawna wiceliderze polskiego rynku wódki – a obecnie z udziałami na poziomie ok. 17 proc. graczu numer trzy – mają apetyt na więcej. – Nadal intensywnie zwiększamy dystrybucję Krupnik Vodki. Obecnie w swojej ofercie ma ją co drugi sklep w Polsce – mówi Tomasz Kowalski, dyrektor operacyjny należącej do Belvedere grupy Sobieski.
Ze źródeł zbliżonych do firmy dowiedzieliśmy się, że jej plany zakładają zdobycie przez Krupnik udziałów na poziomie 4,5 proc. już po koniec tego miesiąca. Dałoby mu to szóstą pozycję.
[wyimek]13 mld zł wydają Polacy na wódkę w ciągu roku – szacuje branża[/wyimek]
Wprowadzając nową markę, Belvedere postanowił wykorzystać popularność likieru Krupnik. Postawił także na cenę. Pół litra Krupniku kosztuje w sklepach 20 – 21 zł, co pozwala zaliczyć go do segmentu mainstream, czyli do tzw. średniej półki cenowej. Obecnie należy do niego ok. połowy polskiego rynku wódki wartego ok. 13 mld zł. Siedem lat temu udziały tego segmentu wynosiły 45,5 proc.