Reklama
Rozwiń
Reklama

Orlen chce dokupić stacje w Niemczech

Szykuje się zakup nowych stacji przez płocki koncern w Niemczech. Ta transakcja może być warta około 250 mln euro

Publikacja: 20.06.2011 21:18

Orlen chce dokupić stacje w Niemczech

Foto: Bloomberg

Orlen chce powiększyć niemiecką sieć stacji benzynowych. Zamierza dokupić od 200 do 250 placówek, by najpóźniej za pięć lat zarządzać siecią 750 stacji - powiedział na szczycie gospodarczym Polska-Niemcy prezes spółki Orlen Deutschland Józef Niedworok.

Dodał, że rozbudowa niemieckiej sieci detalicznej Orlenu miałaby się rozpocząć już teraz.

Według niego zakup jednej placówki może się wiązać z wydatkiem od 100 - 200 tys. euro do 1 mln euro, jeżeli chodzi o stacje w bardzo dobrych miejscach. Orlen Deutschland (firma należąca do płockiego koncernu PKN Orlen) będzie też musiał zamknąć kilkadziesiąt nierentownych punktów.

Prezes Niedworok dodał, że udział jego firmy w rynku detalicznym północno-wschodnich Niemiec wyniesie w tym roku około 10 proc. Niedworok nie wyklucza, że Orlen Deutschland powiększy zasięg terytorialny swojej działalności.

W ubiegłym roku niemiecka sieć stacji zarządzana przez Orlen Deutschland wzbogaciła się o 56 obiektów. Działają one pod marką Star. W ten sposób płocki koncern wzmocni swoją pozycję na terenie Saksonii i Turyngii, gdzie dotychczas funkcjonowało tylko kilka stacji pod tą marką.

Reklama
Reklama

Sprzedającym stacje była spółka austriackiego koncernu OMV. Wartości umowy nie podano. Łącznie więc polski koncern ma 574 stacje w Niemczech.

Niemiecka spółka Orlenu, z siedzibą w Elmshorn koło Hamburga, ma około 2,5 mld euro przychodów rocznie. PKN Orlen posiada obecnie niemal 2,6 tys. stacji paliw zlokalizowanych w Polsce, Czechach, Niemczech oraz na Litwie.

Biznes
90 mld euro dla Ukrainy, droższy prąd i miliardowy kontrakt ICEYE
Biznes
„Buy European”, czyli… jak nie dać Amerykanom zarobić na rosyjskiej wojnie
Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama