19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Aktualizacja: 19.06.2020 17:29 Publikacja: 19.06.2020 17:19
Foto: Bloomberg
Pion konkurencji z Brukseli uzasadnił to postępowanie, które potrwa 4 miesiące do ogłoszenia decyzji 22 października zagrożeniem przez fuzję obu grup samochodowych konkurencji w segmencie małych pojazdów dostawczych, zwłaszcza w 14 krajach Unii oraz w W. Brytanii. Wymienił następujące kraje: Belgia, Chorwacja, Czechy, Francja, Grecja, Hiszpania, Litwa, Luksemburg, Polska, Portugalia, Słowacja, Słowenia Węgry, Włochy oraz W. Brytania.
„Fiat Chrysler i Peugeot z ich dużym portfelem marek i modeli mają silną pozycję w segmencie małych furgonetek w wielu krajach europejskich. W wielu krajach albo PSA albo FCA jest już liderem na rynku małych furgonetek, a ich fuzja usunie jednego z głównych konkurentów. Starannie zbadamy, czy planowana operacja wpłynie ujemnie na konkurencję na tych rynkach i zapewnimy utrzymanie zdrowych warunków konkurencji dla osób fizycznych i przedsiębiorstw będących użytkownikami małych furgonetek w swej działalności” — oświadczyła w komunikacie wiceprzewodnicząca Komisji ds. konkurencji, Margrethe Vestager.
W ramach mechanizmu tzw. Funduszu Sztucznej Inteligencji odblokowane zostanie finansowanie pierwszych w bieżącym roku projektów. Czy zastrzyk ten będzie jednak na tyle wystarczający, by Polska liczyła się międzynarodowej arenie AI?
Transformacja jest niezbędna, ale musi być przeprowadzona w sposób odpowiedzialny. Powinna uwzględniać kwestie związane z bezpieczeństwem dostaw energii, jak również z bezpieczeństwem sektora przemysłowego czy transportowego oraz bezpieczeństwem finansowym grupy.
Skuteczna i odpowiedzialna transformacja koncernu pomoże w transformowaniu całego regionu Europy, w którym działa Orlen. Firma jest największym podmiotem krajowym, ale też liczącym się inwestorem działającym poza granicami kraju, przez co wytycza szlaki i ustanawia standardy.
Zmiany na rynkach energii oraz działania związane z zazielenianiem gospodarek są nieodzowne, nie mogą jednak zachwiać bezpieczeństwem energetycznym. Trzeba je przeprowadzać w taki sposób, by zapewnić nieprzerwane dostawy energii na rynek
Milion używanych samochodów zostanie w 2025 r. sprowadzonych do Polski z zagranicy, w większości kilkunastoletnich, po wypadkach i kolizjach.
Dopłaty nie zelektryfikują transportu ciężkiego, zrujnują za to ceny na rynku wtórnym i pozostaną kosztownym eksperymentem, co widać po rynku aut osobowych.
Milion używanych samochodów zostanie w 2025 r. sprowadzonych do Polski z zagranicy, w większości kilkunastoletnich, po wypadkach i kolizjach.
Renault po raz pierwszy zaprezentowało publicznie nowe elektryczne Twingo podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w 2024 r. Teraz Francuzi pokazali jak Twingo E-Tech Electric wygląda w środku. Premiera tego modelu zaplanowana jest na 2026 rok.
Kurczy się eksport i zatrudnienie w polskim przemyśle motoryzacyjnym. Spadki zamówień od zagranicznych odbiorców rozkręcają spiralę zwolnień u polskich producentów części i komponentów, wysyłanych do niemieckich fabryk aut.
Nie widać końca spadków na rynku samochodów ciężarowych. Najmocniej uderzony segment przewoźników międzynarodowych.
Sejm pracuje nad zmianami w ustawach o VAT i akcyzie. Pojawi się ulga dla samochodów przeznaczonych do testów. Rząd wycofuje się z pomysłu integracji kas fiskalnych z terminalami płatniczymi.
Firma Aptera Motors pokazała na targach CES 2025 nowatorski projekt elektrycznego samochodu, który bezpośrednio zasila energia słoneczna. Auto może zapoczątkować nowy trend w motoryzacji. Ustawiła się już po nie kolejka chętnych.
Tylko niespełna 18 proc. rynku nowych autobusów zarejestrowanych w Polsce w pierwszych 11 miesiącach 2024 r. miało napędy alternatywne.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas