City Interactive chce powtórzyć sukces „Wiedźmina" i „Wiedźmina 2" stworzonych przez CD Projekt. Pierwszy tytuł jak na razie sprzedał się w 1,9 mln kopii. Sprzedaż drugiego powoli zbliża się do 1 mln egzemplarzy.
Technologiczna firma do tej pory nie zajmowało się produkcją gier RPG. Jej największy sukces – „Sniper" jest grą z gatunku FPS (first person shooter – popularna strzelanka). Do tej pory kupiło ją grubo ponad milion fanów. Dlatego, jak przyznaje Marek Tymiński, prezes spółki, żeby zminimalizować ryzyko porażki, City Interactive nawiązało współpracę z niemieckim studiem DECK13 Interactive, które ma już na koncie dwa tytuły RGP i spore doświadczenie w produkcji gier fabularnych. Firmy podpisały wiążący list intencyjny, którego przedmiotem jest wspólna produkcja gry RGP w wersji na trzy najważniejsze nośniki, czyli konsole Xbox 360, PS 3 i komputery PC. Dodatkowo City Interactive zatrudniło, jako producenta wykonawczego, Tomasza Gopa, który był jednym z głównych producentów „Wiedźmina 2" i współtwórcą jego sukcesu. Gop rozstał się z CD Projektem kilka miesięcy temu. Stanie na czele kilkunastoosobowego zespołu, który z Polski będzie wspierał prace nad nową grą.
Prezes City Interactive nie chce ujawniać bliższych informacji o nowym produkcie. – Zastanawiamy się nad światem gry – oświadcza. W grach RPG, dobrze wybrany świat gry i bohater znacznie zwiększa szanse na sukces, zwłaszcza jeśli jest znany nie tylko fanom gier wideo. „Wiedźmin" został oparty na książkach Andrzeja Sapkowskiego, które cieszyły się olbrzymim powodzeniem nie tylko w Polsce. – Prowadzimy rozmowy w tej sprawie. Myślę, że w ciągu kilku tygodni będziemy mogli ujawnić pewne informacje na ten temat – oświadcza Tymiński.
Nie zdradza budżetu nowego tytułu. – To będzie jedna z największych, a być może największa nasza produkcja – oświadcza. „Sniper" kosztował 3 mln zł. Budżet powstającego „Snipera 2" szacowany jest na dwa razy większą kwotę. „Wiedźmin 2" kosztował ponad 30 mln zł. Z naszych informacji wynika, że nowa produkcja City Intteractive będzie kosztowała co najmniej 10 mln zł. – Nie zamierzamy w związku z tym emitować akcji ani obligacji. Projekt będzie finansowany ze środków własnych. Mamy również olbrzymie możliwości posiłkowania się kredytami bankowymi – stwierdza Tymiński.
Zapowiada, że gra będzie tworzona głównie pod kątem graczy ze Stanów Zjednoczonych i Europy Zachodniej. Premiera będzie miała jednocześnie miejsce na wszystkie trzy nośniki co znacznie zwiększy efekt dźwigni marketingowej. Gra trafi na półki w 2013 r. Tymiński nie chce wypowiadać się na temat konkretnej daty. – Na pewno nie będzie to początek roku – podsumowuje.