Reklama

Mniej chętnych na smartfony BlackBerry

Research in Motion, kanadyjska firma produkująca telefony BlackBerry zanotowała ogromną stratę kwartalną, po raz pierwszy od 2006 r. Firma przestanie być "firmą dla wszystkich" i skupi się tylko na produktach i usługach dla biznesu

Publikacja: 30.03.2012 13:17

Kanadyjska firma za kwartał kończący się  3 marca zanotowała 125 mln dol. straty, w porównaniu do 418 mln dol. zysku w tym samym okresie ubiegłego roku. Przychody firmy spadły w tym okresie o 25 proc. do 4,2 mld dolarów.

W całym roku fiskalnym firma zarobiła 1,16 mld dolarów, w porównaniu do 3,4 mld dolarów w roku poprzednim.

Z funkcji członka zarządu zrezygnował były prezes firmy - Jim Balsillie oraz dyrektor ds. operacyjnych - Jim Rowan, i dyrektor ds. technicznych - David Yach.

W czwartek akcje spółki spadły o ponad 9 proc. podczas notowań posesyjnych, w czasie ostatniego roku zniżkowały o 80 proc.

Zamówienia na smartfony BlackBerry spadły w ostatnim kwartale o 11,1 mln (21 proc.) licząc kwartał do kwartału, a na tablety o 0,5 mln.

Reklama
Reklama

RIM stara się dotrzymać kroku rywalom na rynku smartfonów, co nie jest proste, ponieważ odpowiedni poziom bezpieczeństwa gwarantują już teraz także inni producenci.

Nowy prezes spółki Thorsten Heins  zapowiedział, że RIM skupi się na klientach korporacyjnych. Firma przestanie być "firmą dla wszystkich" i skupi się tylko na produktach i usługach dla biznesu. – Planujemy się skupić na przedsiębiorstwach, wykorzystując naszą pozycję w tym segmencie – stwierdził Heins.

Biznes
Chiński „szpieg” na kółkach. Czy chińskie samochody są bezpieczne?
Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama