?Chiński producent pociągów CNR ogłosił, że będzie dostarczać Siemensowi elementy do budowy składów superszybkich pociągów -- podał dziennik „La Tribune". Chińczycy będą wytwarzać na podstawie niemieckiej technologii ze stopów aluminiowych elementy konstrukcji nośnej wagonów. Pierwszy kontrakt opiewa na ponad 11 mln euro.
Siemens poinformował CNR, że złoży nowe zamówienia, jeśli pierwsze dostawy przejdą próby jakości. Jest możliwe, że chińska firma stanie się regularnym dostawcą.
Chińskie pociągi TGV zaczęły kursować w 2007 r. Obecnie w Chinach istnieje największa na świecie sieć torowisk dostosowanych do dużych prędkości. W końcu 2011 r. liczyła 8358 km, a do 2015 r. wzrośnie do 25 tys. km.
Miejscowi producenci taboru szynowego: CSR, CNR, China Railways Group i China Railways Construction Group są w stanie konkurować na światowym rynku z francuskim Alstomem, niemieckim Siemensem i kanadyjskim Bombardierem.
Transfery technologii
Chiński przemysł zawdzięcza swą pozycję w tym sektorze głównie transferom technologii. Japończycy, Niemcy i Kanadyjczycy, którym zależało na wejściu do tego kraju, zawarli odpowiednie umowy z firmami chińskimi.