Reklama
Rozwiń
Reklama

Pocztex zwiększa obroty o 70 proc.

W styczniu należąca do Poczty Polskiej firma obsłużyła o 70 proc. więcej paczek niż rok wcześniej. W ciągu trzech lat chce dwukrotnie zwiększyć swój udział w rynku.

Publikacja: 12.02.2013 00:34

To najszybszy miesięczny wzrost liczby dostarczonych paczek w historii Poczty Polskiej. W całym 2012 roku Pocztex dostarczył blisko 7 proc. przesyłek więcej niż  rok wcześniej. Tym samym zahamowano tendencję spadkową, która utrzymywała się od 2009 roku.

Obecnie udział Poczty Polskiej w rynku usług kurierskich wynosi ok. 5 proc. – To nasze szacunki. Zgodnie z celami zapisanymi w naszej strategii do 2015 roku, chcemy zwiększyć w ciągu trzech lat udział dwukrotnie – mówi  Sławomir Żurawski, dyrektorem Biura Rozwoju Usług KEP w Poczcie Polskiej.

Wartość  rynku ekspresowych przesyłek kurierskich w Polsce szacowana jest na ok. 4 mld złotych.

Reanimacja Poczteksu rozpoczęła się jesienią ubiegłego roku. Oferta w nowej odsłonie – tańsza i z usługami dodanymi, zadebiutowała we wrześniu.

Cena usług została obniżona średnio o ok. 35 proc.  Pocztex gwarantuje też blisko 100 proc. terminowości dostarczenia przesyłki do godziny 8 rano dnia po jej nadaniu.  Klientom zaoferowano również możliwość ubezpieczenia w cenie do 1000 zł, czy powiadomienie SMS lub e-mailem  o nadaniu przesyłki.

Reklama
Reklama

Tym samym  jakość oferowanych usług przez Pocztę Polską dorównała tym świadczonym przez największe firmy kurierskie w Polsce. To z takimi operatorami  jak DHL czy TNT Pocztex ma rywalizować.

Zmiana, która ma pomóc w walce o klienta, była konieczna. Jak wynika z badania terminowości doręczania przez Pocztę Polską przesyłek w pierwszej połowie 2012 roku przeprowadzonego przez Urząd Komunikacji Elektronicznej, zgodnie z zadeklarowanym terminem do odbiorców trafiło 88,2 proc. paczek pocztowych priorytetowych nadanych w II kwartale 2012 r. W I kwartale 86,3 proc. paczek została obsłużona terminowo.

Szykowane są kolejne usprawnienia w ofercie Poczteksu, które mają przyciągnąć klientów – m.in. aplikacja na urządzenia mobilne, która pozwoli śledzić paczkę, znaleźć najbliższy punkt odbioru, jeżeli ma zostać ona dostarczona do urzędu pocztowego czy zamówić kuriera.

Poczta planuje podwojenie swojego udziału w rynku usług kurierskich. – Wśród nowych klientów są takie firmy, które zrezygnowały z usług innych dostawców i podpisały umowę z nami. Ponad połowa z nich to sklepy internetowe – zaznacza  Sławomir Żurawski.

Poczta Polska chce przyciągać klientów niskimi cenami. W tym roku firma nie planuje ich podnosić. – To  jeden  ze  sposobów  odzyskiwania  rynku. Szacuję, że w bieżącym roku większość firm kurierskich, które przez ostatnie lata, walcząc o klientów, decydowały się na obniżki cen, będzie je podwyższać, by zwiększyć poziom uzyskiwanych marż– mówi  Sławomir Żurawski.

Jak dodaje, wprowadzane przez konkurencję podwyżki dotkną prawdopodobnie segment B2B, czyli pomiędzy firmami. Segment  B2C (biznes – klient), czyli np. handel internetowy, powinien ich uniknąć.

Reklama
Reklama

Czas dostarczenia  przesyłki zaczął być coraz poważniejszym argumentem w walce o klienta. Inpost, który podniósł od 1 lutego cenę usługi o 8 proc., tłumacząc to  wprowadzeniem opłaty paliwowej, jednocześnie wprowadził gwarancje jednodniowego terminu dostawy.

To najszybszy miesięczny wzrost liczby dostarczonych paczek w historii Poczty Polskiej. W całym 2012 roku Pocztex dostarczył blisko 7 proc. przesyłek więcej niż  rok wcześniej. Tym samym zahamowano tendencję spadkową, która utrzymywała się od 2009 roku.

Obecnie udział Poczty Polskiej w rynku usług kurierskich wynosi ok. 5 proc. – To nasze szacunki. Zgodnie z celami zapisanymi w naszej strategii do 2015 roku, chcemy zwiększyć w ciągu trzech lat udział dwukrotnie – mówi  Sławomir Żurawski, dyrektorem Biura Rozwoju Usług KEP w Poczcie Polskiej.

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Reklama
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Nowy cel klimatyczny UE, obniżka stóp i kłopoty handlu
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama