Aplikacje mobilne, dzięki którym zakupy można robić nie tylko za pośrednictwem smartfona, ale również tabletu, stają się powoli punktem obowiązkowym dla internetowych sprzedawców.
Mobilny boom
Według badania Consumer Connection System przeprowadzonego przez Isobar Mobile Polska i Aegis Media Polska, od 2010 r. do 2012 r. liczba osób korzystających regularnie z Internetu w telefonie wzrosła o 600 proc., do 5,5 mln. Rośnie zainteresowanie aplikacjami mobilnymi – na razie najpopularniejsze są komunikatory, z których korzysta 44 proc. internautów oraz serwisy społecznościowe (41 proc.).
– Liczba osób korzystających z porównywarki za pomocą urządzeń mobilnych przekroczyła 500 tys. miesięcznie – mówi Stefan Nowak, doradca zarządu grupy Nokaut ds. strategii i rozwoju.
Dla rynku handlowego to bardzo ciekawy kierunek rozwoju. Z badania fundacji BezpieczniejwSieci.org wynika, że już 9 proc. użytkowników urządzeń mobilnych, jak smartfony czy tablety, za ich pośrednictwem zrobiło także zakupy. Jest to wynik o 5 pkt proc. lepszy niż w 2011 r.
– Choć wzrasta liczba osób kupujących przez smartfony, nie przybywa ich tak szybko jak użytkowników korzystających z mediów społecznościowych. Polacy chętnie kupowaliby przez smartfony, ale wciąż nie każdy sklep internetowy ma wersję na telefon – przyznaje Ewelina Pielak, rzecznik Fundacji BezpieczniejwSieci.org.