BMW tańsze od Hyundaia

Niemieccy producenci luksusowych aut szybko zwiększają sprzedaż w Korei Południowej kosztem Hyundaia i Kia

Publikacja: 15.05.2013 14:16

BMW tańsze od Hyundaia

Foto: Bloomberg

Obniżone cła na samochody importowane do Korei Południowej to woda na młyn zagranicznych producentów. Ich udział w rynku aut klasy premium w ostatnich dwóch latach zwiększył się z 28 proc. do 41 proc. Korzystają na tym zwłaszcza producenci niemieccy: BMW, Mercedes - Benz (grupa Daimlera) i Audi należące do Volkswagena.  Dzieje się to kosztem Hyundaia i Kia, którym sprzedaż aut z luksusowych  napędzała zyski.

- Tym co się dzieje Hyundai oraz Kia są zaniepokojone i słusznie - uważa Lee Sang Hyun, analityk branży samochodowej w NH Investment&Securities. Jego zdaniem ten trend niewątpliwie będzie miał negatywny wpływ na zyski koreańskich producentów.

W okresie dwóch lat cła na sprowadzane do Korei auta europejskich producentów spadły z 8 proc. do 3,2 proc., a w przyszłym roku zostaną zniesione na większość pojazdów. W pierwszym kwartale tego roku BMW , Audi i Mercedes-Benz zwiększyły sprzedaż w Korei o co najmniej 25 proc., a więc tempo wzrostu było szybsze niż w Chinach.  Sprzedaż luksusowych aut Hyundaia obniżyła się natomiast o 4,7 proc., zaś cały rynek skurczył się o 2,2 proc.

Trzej niemieccy producenci w pierwszym kwartale sprzedali 18 114 pojazdów kosztujących powyżej 40 milionów wonów każdy, Hyundai zaś znalazł nabywców na 31 444 maszyny.

- Oczywiście marzeniem każdego chłopca jest posiadanie niemieckiego auta, ale to nie było najważniejszym powodem- tłumaczy dziennikarce Bloomberga 28-latek Park Jun Bum, który kilka tygodni temu zamienił sedana Kia Forte na Audi A4.  Niemiecki samochód jego zdaniem jest generalnie lepszy.

Ceny oficjalne Hyundaia Equus, najbardziej luksusowego modelu tej firmy są w przedziale 68 milionów wonów (61 tys. dolarów) - 151 mln wonów. Natomiast w przypadku BMW 5-series jest to 61- 113 milionów wonów.  Equus jest bliższy wielkością BMW 7-series, którego cena zaczyna się od poziomu 124 milionów wonów.

Kim Pil Soo, profesor w południowokoreańskim Dalim College, sugeruje, że Hyundai powinien promować swoją rozległą sieć dilerską i względnie mniejsze koszty eksploatacji, by odzyskać rynek. Będzie to jednak trudne, gdyż  coraz więcej Koreańczyków rozważa zakup auta importowanego. - Klienci, którzy byli lojalni wobec marki przez ponad 20 lat odchodzą - wskazuje Kim Pil Soo dodając, że importowane auta postrzegane są teraz jako bardziej dostępne niż dawniej.

Obniżone cła na samochody importowane do Korei Południowej to woda na młyn zagranicznych producentów. Ich udział w rynku aut klasy premium w ostatnich dwóch latach zwiększył się z 28 proc. do 41 proc. Korzystają na tym zwłaszcza producenci niemieccy: BMW, Mercedes - Benz (grupa Daimlera) i Audi należące do Volkswagena.  Dzieje się to kosztem Hyundaia i Kia, którym sprzedaż aut z luksusowych  napędzała zyski.

- Tym co się dzieje Hyundai oraz Kia są zaniepokojone i słusznie - uważa Lee Sang Hyun, analityk branży samochodowej w NH Investment&Securities. Jego zdaniem ten trend niewątpliwie będzie miał negatywny wpływ na zyski koreańskich producentów.

Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca
Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki