Zadowoleni są wszyscy producenci, Airbus i Boeing, ale także Embraer i ATR. Obaj najwięksi wypadli niemal identycznie, choć francuskie media podkreślają przewagę Airbusa — niewielką,. bo o nieco ponad 2 mld dolarów wartości (2,07 proc.) albo 5 proc. łącznej liczby samolotów.
Airbus uzyskał zamówienia na 466 samolotów o wartości 68,7 mld dolarów, w tym potwierdzone na 241 o wartości 39,3 mld. Boeing uzyskał zamówienia na 442 samoloty za 66,4 mld, w tym potwierdzone na 302 za 38 mld. Łączna wartość kupionych i zapowiedzianych w opcjach wynosi rekordowe 135,1 mld. Już sama ta liczba świadczy, że 50. salon okazał się wyjątkowo dobry, choć poprzedni sprzed 2 lat, także przekroczył pułap 100 mld dolarów. Impreza trwa jednak do niedzieli, nowe kontrakty nie są wykl; uczone.
Airbus: sukces A350
Firam z Tuluzy sprzedała z opcjami 371 samolotów A320neo, 88 A320ceo, 69 A340 XWB, w tym 35 największych A350-1000 oraz po raz pierwszy w tym roku 20 sztuk superjumbo A380. Francuzów cieszy zwłaszcza wzrost do 678 liczby zamówionych A350. Grupa z Tuluzy ma zapewnioną produkcję na 8 lat.
Boeing: Dreamliner w locie
Amerykanie ogłosili na salonie początek produkcji wydłużonej wersji B787 Dreamliner — B787-10X po uzyskaniu gotowości kupna 102 takich maszyn od pięciu klientów. Przy okazji pokazali też po raz pierwszy Dreamlinera w locie.
Embraer: najlepszy salon od 10 lat
Dla największego na świecie producenta samolotów regionalnych, brazylijskiego Embraera był to wyjątkowy salon, jak stwierdził jego prezes Paulo Cesar Silva, najlepszy od 10 lat. Brazylijczycy ogłosili o rozpoczęciu programu produkcji samolotów nowej generacji, wydłużonych wersji E2, uzyskali potwierdzone zamówienia na 164 samoloty głównie E2 o wartości 5,29 mld dolarów i łącznie na 379 maszyn. Kontrolują teraz rynek maszyn latających na krótkich trasach w 40 procentach w porównaniu z 29 proc. kanadyjskiego Bombardiera.