Kryzys w branży motoryzacyjnej w ogóle nie przeszkadza Skodzie. W lutym zarejestrowała ona w Polsce ponad 4,8 tys. samochodów. To jeden z najlepszych wyników w historii czeskiej marki na naszym rynku, która zakończyła ubiegły rok na pozycji niekwestionowanego lidera piaty raz z rzędu. Także na świecie Czesi maja powody do zadowolenia. Liczba sprzedanych samochodów sięgnęła 920,8 tys. sztuk. Teraz marka celuje w milion. W roku 2018 ma się powiększyć do 1,5 mln.
Te świetne wyniki to przede wszystkim zasługa atrakcyjnych nowości modelowych. Do 2016 roku Skoda chce co sześć miesięcy wypuszczać nowy lub odświeżony model samochodu. W ubiegłym roku wprowadziła ich osiem.
Octavia pomaga zwiększyć sprzedaż
Lokomotywą sprzedaży jest mocno odświeżona Octavia - samochód klasyfikowany w grupie aut kompaktowych, lecz wymiarami pasujący bardziej do klasy średniej. Nowa generacja tego auta, która pojawiła się w salonach w listopadzie ubiegłego roku, pomogła zwiększyć sprzedaż na rynkach zachodniej części Europy o 3 proc. W samym grudniu popyt na ten model zwiększył się przeszło dwukrotnie.
Coraz więcej klientów zdobywa jednak Rapid – tańszy model, klasyfikowany pomiędzy Fabią a Octavią. wprowadzony na rynek w 2012 roku i znalazł już przeszło 130 tys. nabywców. Konkuruje z Fordem Focusem, Volkswagenem Golfem, Oplem Astrą i Toyotą z modelami Auris i Yaris. Mimo kompaktowych rozmiarów – 4,48 metra długości i 1,7 metra szerokości – Rapid zapewnia dużo przestrzeni. Zarówno dla kierowcy i pasażera z przodu, jak i osób podróżujących na tylnym siedzeniu. Bagażnik oferuje 415 litrów pojemności, a po złożeniu oparć kanapy nawet 1380 litrów. Ciekawa jest zwłaszcza wersja spaceback z ogromnym, przeszklonym dachem. Ten ostatni wymaga co prawda dopłaty w wysokości 2,8 tys. zł, ale oferuje fantastyczne wrażenia dzięki rozmiarom: część przeźroczysta ma 1,2 metra długości i prawie 80 centymetrów szerokości.
Rapid już w założeniach został stworzony jako samochód globalny, adresowany na rynki wszystkich szerokości geograficznych. W marcu rozpoczęła się produkcja Rapida w Rosji. Samochód wyjeżdża z fabryki w Kałudze, położonej na południowy zachód od Moskwy. Prócz Czech oraz Rosji, auto produkowane jest także w Indiach oraz Chinach.