Samsung podbił także polskie kuchnie

Po zdominowaniu rynku telewizorów czy telefonów firma bije rekordy ?w sprzedaży AGD. W ujęciu wartościowym zajmuje?już u nas trzecie miejsce.

Publikacja: 16.06.2014 10:58

Samsung podbił także polskie kuchnie

Foto: Bloomberg

Jeszcze kilka lat temu Samsung na polskim rynku AGD w zasadzie się nie liczył. Dzisiaj sprzedaje już więcej sprzętu od takich tuzów jak Indesit czy Whirlpool.

Koreańska firma w I kwartale odpowiadała już za 14 proc. rynku dużego AGD, który rocznie wart jest ponad 4 mld zł. Jeszcze większy skok widać w przypadku lodówek, gdzie Samsung kontroluje już 30 proc. rynku – daje mu to pozycję zdecydowanego lidera.

Konkurencja zwraca uwagę, że wynik został osiągnięty mimo relatywnie wysokich cen sprzętu Samsunga – indeks cenowy w jego przypadku to nawet 160, gdzie 100 to średni poziom dla rynku. Koncern w ujęciu ilościowym odpowiada już tylko za 9 proc. rynku, co daje mu dopiero siódme miejsce.

– Zmiana z tradycyjnych telefonów komórkowych na smartfony bardzo szybko wyedukowała konsumentów w zakresie obsługi oraz zalet tego typu urządzeń. Z tego względu upatrujemy swoją szansę na kolejne zwyżki, proponując coraz bardziej zaawansowane urządzenia AGD, jak pralki z serii Crystal Blue. Choć ilościowo sprzedaż AGD od wielu lat utrzymuje się na podobnym poziomie, to jednak wartość rynku cały czas rośnie – mówi Piotr Stelmachów, szef sprzedaży AGD Samsung Electronics Polska.

– Samsung na polskim rynku AGD obecny jest od kilkunastu lat i warto podkreślić, że skokowy wzrost udziałów rynkowych zanotował po rozpoczęciu produkcji w Polsce. Jak widać, kwestie choćby logistyczne w przypadku tego rynku mają wciąż ogromne znaczenie – mówi Wojciech Konecki, dyrektor generalny CECED Polska, organizacji producentów AGD.

W 2009 r. Samsung podpisał umowę z Amicą Wronki na zakup jej dwóch fabryk, w których powstawały pralki i lodówki. Wartość umowy przekroczyła 200 mln zł. Zakłady kilkakrotnie zwiększyły produkcję, a sprzęt z nich trafia na rynki europejskie.

Wojciech Konecki zwraca uwagę, że osiągnięcia Samsunga w Polsce przy wyższych od średnich cenach to także informacja dla innych firm.

– Jak widać, Polacy są w stanie zapłacić więcej i strategia maksymalnego obniżania cen nie musi być jedynym sposobem na rynkowy sukces – dodaje.

Samsung zapowiada, że najmocniej chce się rozwijać na rynku urządzeń do zabudowy.

– Pierwszym elementem było zdobycie pozycji lidera w kategorii piekarników w kanale studiów kuchennych, co udało nam się jeszcze w 2013 r. Aktualnie mamy już ponad 50 różnych urządzeń i przewiduję, że w 2015 r. podwoimy asortyment, tak aby móc być największym producentem sprzętu do zabudowy – dodaje Piotr Stelmachów.

Jeszcze kilka lat temu Samsung na polskim rynku AGD w zasadzie się nie liczył. Dzisiaj sprzedaje już więcej sprzętu od takich tuzów jak Indesit czy Whirlpool.

Koreańska firma w I kwartale odpowiadała już za 14 proc. rynku dużego AGD, który rocznie wart jest ponad 4 mld zł. Jeszcze większy skok widać w przypadku lodówek, gdzie Samsung kontroluje już 30 proc. rynku – daje mu to pozycję zdecydowanego lidera.

Pozostało 83% artykułu
Materiał partnera
XX Jubileuszowy Międzynarodowy Kongres MBA
Biznes
Bruksela zmniejszy rosnącą górę europejskich śmieci. PE przyjął rozporządzenie
Biznes
Niedokończony obraz Gustava Klimta sprzedany za 30 mln euro
Biznes
Ozempic może ograniczyć picie alkoholu i palenie papierosów
Biznes
KGHM rozczarował. Mniej produkuje i sprzedaje