Zgodnie z treścią umowy PKP Cargo może wykorzystać kredyt nie później niż do 31 marca 2016 r., a całkowita spłata powinna nastąpić do końca marca 2021 r. W dokumencie przewidziano możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez konieczności ponoszenia przez PKP CARGO dodatkowych opłat. Spłaty będą się odbywać w ratach miesięcznych, nie później niż w okresie 5 lat od dnia zakończenia okresu dostępności. Kredyt nie jest zabezpieczony na aktywach przewoźnika.

- Umowa z Bankiem Gospodarstwa Krajowego, zawarta na bardzo dobrych warunkach, potwierdza znakomitą sytuację spółki. Dzięki zewnętrznym źródłom finansowania możemy w sposób optymalny prowadzić naprawy i modernizację taboru a zgromadzone środki pieniężne przeznaczyć na sfinansowanie przyszłych potencjalnych akwizycji. Zgodnie z tym, co podkreślamy od dłuższego czasu, kapitał nie jest żadną barierą dla rozwoju PKP Cargo – mówi Adam Purwin, prezes zarządu.

Inwestycje w tabor pochłaniają istotną część wydatków PKP cargo. W samym pierwszym półroczu 2014 roku przewoźnik wydał na zakup i modernizację lokomotyw i wagonów blisko 241 mln zł. Przykładem z ostatnich miesięcy jest modernizacja 10 lokomotyw spalinowych serii SM48, w których zastosowano nowe silniki, dzięki którym prawie dwukrotnie podniesiono moc znamionową maszyn. Nowa jednostka napędowa charakteryzuje się mniejszym zużyciem paliwa, co umożliwi dalsze oszczędności. Większość napraw i modernizacji taboru przewoźnik przeprowadza w ramach spółek z Grupy PKP CARGO.