Z Katowic do Poznania pojedziemy 1,5 godz. krócej

Na trasie z Katowic do Poznania pociągi pasażerskie będą mogły rozpędzać się do prędkości 120 kilometrów na godzinę. Towarowe – do 100 kilometrów na godzinę. Wszystko dzięki rewitalizacji linii kolejowej na odcinku pomiędzy Kaletami, Lublińcem a Kluczborkiem.

Publikacja: 14.09.2014 17:28

Z Katowic do Poznania pojedziemy 1,5 godz. krócej

Foto: Bloomberg

Remont torów łączących Śląsk z Wielkopolską i dalej ze Szczecinem pozwoli na sprawniejszy transport towarów oraz szybszą podróż. Po zakończeniu prac, co jest planowane na pierwszą połowę 2015 roku, pociągi znacznie przyspieszą.

Rewitalizacja linii kolejowej jest częścią większego przedsięwzięcia polegającego na poprawie infrastruktury torowej na trasie Katowice – Poznań. Obejmuje ono również prace rewitalizacyjne na odcinkach: Bytom Północ – Tarnowskie Góry oraz Kalety – Strzebiń. Po zakończeniu wszystkich robót czas przejazdu pociągiem na tej trasie skróci się aż o 1,5 godziny - z 6 godzin do około 4 godzin i 30 minut.

W ramach modernizacji trasy Kalety – Kluczbork, do sierpnia odnowiono ponad 91 km torów, wymieniono 54 rozjazdy i wyremontowano 16 przejazdów. Zakończona została także rewitalizacja 7 peronów, gdzie wymieniono m.in. nawierzchnię i 34 obiektów inżynieryjnych - mostów, wiaduktów i przepustów.

Do tej pory prace koncentrowano przede wszystkim na szlakach Bąków - Kluczbork, Sowczyce - Olesno Śląskie, Koszęcin - Lubliniec. Obecnie trwają prace remontowe na peronach w Sowczycach, Sierakowie Śląskim, Starym Oleśnie. W trakcie przebudowy jest również część torów na stacji w Lublińcu, na szlaku Lubliniec-Ciasna, ponadto na trasie pomiędzy Olesnem Śląskim – Starym Olesnem - Bąkowem oraz na odcinku Sieraków Śląski - Sowczyce.

Rewitalizacja jest najszybszą i najtańszą metodą usprawnienia ruchu kolejowego na linii kolejowej. Pozwala ona na przywrócenie maksymalnej prędkości oraz zwiększenie bezpieczeństwa prowadzenia ruchu. Dzięki uproszczonym procedurom, wszystkie prace prowadzone są szybciej niż w przypadku modernizacji.

Już w przyszłym roku z Kalet przez Lubliniec do Kluczborka pociągi będą jeździć z prędkością 120 km/h, a pasażerowie będą mogli korzystać z unowocześnionych peronów. Wartość inwestycji wynosi ponad 339 mln złotych.

Remont torów łączących Śląsk z Wielkopolską i dalej ze Szczecinem pozwoli na sprawniejszy transport towarów oraz szybszą podróż. Po zakończeniu prac, co jest planowane na pierwszą połowę 2015 roku, pociągi znacznie przyspieszą.

Rewitalizacja linii kolejowej jest częścią większego przedsięwzięcia polegającego na poprawie infrastruktury torowej na trasie Katowice – Poznań. Obejmuje ono również prace rewitalizacyjne na odcinkach: Bytom Północ – Tarnowskie Góry oraz Kalety – Strzebiń. Po zakończeniu wszystkich robót czas przejazdu pociągiem na tej trasie skróci się aż o 1,5 godziny - z 6 godzin do około 4 godzin i 30 minut.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?