Remont torów łączących Śląsk z Wielkopolską i dalej ze Szczecinem pozwoli na sprawniejszy transport towarów oraz szybszą podróż. Po zakończeniu prac, co jest planowane na pierwszą połowę 2015 roku, pociągi znacznie przyspieszą.
Rewitalizacja linii kolejowej jest częścią większego przedsięwzięcia polegającego na poprawie infrastruktury torowej na trasie Katowice – Poznań. Obejmuje ono również prace rewitalizacyjne na odcinkach: Bytom Północ – Tarnowskie Góry oraz Kalety – Strzebiń. Po zakończeniu wszystkich robót czas przejazdu pociągiem na tej trasie skróci się aż o 1,5 godziny - z 6 godzin do około 4 godzin i 30 minut.
W ramach modernizacji trasy Kalety – Kluczbork, do sierpnia odnowiono ponad 91 km torów, wymieniono 54 rozjazdy i wyremontowano 16 przejazdów. Zakończona została także rewitalizacja 7 peronów, gdzie wymieniono m.in. nawierzchnię i 34 obiektów inżynieryjnych - mostów, wiaduktów i przepustów.
Do tej pory prace koncentrowano przede wszystkim na szlakach Bąków - Kluczbork, Sowczyce - Olesno Śląskie, Koszęcin - Lubliniec. Obecnie trwają prace remontowe na peronach w Sowczycach, Sierakowie Śląskim, Starym Oleśnie. W trakcie przebudowy jest również część torów na stacji w Lublińcu, na szlaku Lubliniec-Ciasna, ponadto na trasie pomiędzy Olesnem Śląskim – Starym Olesnem - Bąkowem oraz na odcinku Sieraków Śląski - Sowczyce.
Rewitalizacja jest najszybszą i najtańszą metodą usprawnienia ruchu kolejowego na linii kolejowej. Pozwala ona na przywrócenie maksymalnej prędkości oraz zwiększenie bezpieczeństwa prowadzenia ruchu. Dzięki uproszczonym procedurom, wszystkie prace prowadzone są szybciej niż w przypadku modernizacji.