Reklama

Z Katowic do Poznania pojedziemy 1,5 godz. krócej

Na trasie z Katowic do Poznania pociągi pasażerskie będą mogły rozpędzać się do prędkości 120 kilometrów na godzinę. Towarowe – do 100 kilometrów na godzinę. Wszystko dzięki rewitalizacji linii kolejowej na odcinku pomiędzy Kaletami, Lublińcem a Kluczborkiem.

Publikacja: 14.09.2014 17:28

Z Katowic do Poznania pojedziemy 1,5 godz. krócej

Foto: Bloomberg

Remont torów łączących Śląsk z Wielkopolską i dalej ze Szczecinem pozwoli na sprawniejszy transport towarów oraz szybszą podróż. Po zakończeniu prac, co jest planowane na pierwszą połowę 2015 roku, pociągi znacznie przyspieszą.

Rewitalizacja linii kolejowej jest częścią większego przedsięwzięcia polegającego na poprawie infrastruktury torowej na trasie Katowice – Poznań. Obejmuje ono również prace rewitalizacyjne na odcinkach: Bytom Północ – Tarnowskie Góry oraz Kalety – Strzebiń. Po zakończeniu wszystkich robót czas przejazdu pociągiem na tej trasie skróci się aż o 1,5 godziny - z 6 godzin do około 4 godzin i 30 minut.

W ramach modernizacji trasy Kalety – Kluczbork, do sierpnia odnowiono ponad 91 km torów, wymieniono 54 rozjazdy i wyremontowano 16 przejazdów. Zakończona została także rewitalizacja 7 peronów, gdzie wymieniono m.in. nawierzchnię i 34 obiektów inżynieryjnych - mostów, wiaduktów i przepustów.

Do tej pory prace koncentrowano przede wszystkim na szlakach Bąków - Kluczbork, Sowczyce - Olesno Śląskie, Koszęcin - Lubliniec. Obecnie trwają prace remontowe na peronach w Sowczycach, Sierakowie Śląskim, Starym Oleśnie. W trakcie przebudowy jest również część torów na stacji w Lublińcu, na szlaku Lubliniec-Ciasna, ponadto na trasie pomiędzy Olesnem Śląskim – Starym Olesnem - Bąkowem oraz na odcinku Sieraków Śląski - Sowczyce.

Rewitalizacja jest najszybszą i najtańszą metodą usprawnienia ruchu kolejowego na linii kolejowej. Pozwala ona na przywrócenie maksymalnej prędkości oraz zwiększenie bezpieczeństwa prowadzenia ruchu. Dzięki uproszczonym procedurom, wszystkie prace prowadzone są szybciej niż w przypadku modernizacji.

Reklama
Reklama

Już w przyszłym roku z Kalet przez Lubliniec do Kluczborka pociągi będą jeździć z prędkością 120 km/h, a pasażerowie będą mogli korzystać z unowocześnionych peronów. Wartość inwestycji wynosi ponad 339 mln złotych.

Remont torów łączących Śląsk z Wielkopolską i dalej ze Szczecinem pozwoli na sprawniejszy transport towarów oraz szybszą podróż. Po zakończeniu prac, co jest planowane na pierwszą połowę 2015 roku, pociągi znacznie przyspieszą.

Rewitalizacja linii kolejowej jest częścią większego przedsięwzięcia polegającego na poprawie infrastruktury torowej na trasie Katowice – Poznań. Obejmuje ono również prace rewitalizacyjne na odcinkach: Bytom Północ – Tarnowskie Góry oraz Kalety – Strzebiń. Po zakończeniu wszystkich robót czas przejazdu pociągiem na tej trasie skróci się aż o 1,5 godziny - z 6 godzin do około 4 godzin i 30 minut.

Reklama
Biznes
Grupa Bumech będzie produkować pojazdy wojskowe. Jest umowa
Biznes
Microsoft przekracza barierę 4 bln dolarów. Sztuczna inteligencja i chmura napędzają wzrost
Biznes
Jacek Rutkowski: Nie odchodzę na dobre z Amiki
Biznes
Umowa na 180 czołgów K2. Tym razem skorzysta polski przemysł
Biznes
Polska zamawia kolejne czołgi K2. Do 2030 roku będzie pancerną potęgą Europy
Reklama
Reklama