W listopadzie Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłosi nabór przedsiębiorców do drugiej rundy programu „Polski most krzemowy". Pierwsza edycja tego projektu wchodzi w ostatni, trzeci etap i dotychczasowe, pozytywne doświadczenia oraz wciąż wolne środki z programu „Innowacyjna gospodarka" umożliwią jego drugą odsłonę.
„Polski most krzemowy" to trójetapowe przedsięwzięcie (dwa etapy w Polsce i jeden w Stanach Zjednoczonych) skierowane do małych i średnich firm z branży nowych technologii (w tym m.in. IT, ICT). Pierwszy to jednodniowe szkolenie w zakresie specyfiki prowadzenia działalności w USA. Drugi to pięciodniowe obozy przygotowawcze w postaci warsztatów z ekspertami amerykańskimi i polskimi. Ich celem jest opracowanie przez każdego uczestnika strategii marketingowej na rynek amerykański dla swojej firmy.
Do ostatniego etapu kwalifikuje się (na podstawie oceny strategii marketingowych stworzonych podczas obozów) około 30 firm. Otrzymują one do 55 tys. zł na wdrożenie strategii marketingowej na rynku amerykańskim w postaci bonów przeznaczonych na zakup usług, m.in. doradczych, szkoleniowych. Przedsiębiorcy odbywają też w USA spotkania z potencjalnymi klientami i inwestorami.
Jednak aby do tego doszło, muszą też zaangażować się finansowo, bo pokrywają we własnym zakresie koszty transportu na wszystkich etapach projektu, a także pobytu w Dolinie Krzemowej podczas trzeciego etapu. Partnerem PARP w USA jest Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Waszyngtonie oraz jego biuro w Dolinie Krzemowej – Silicon Valley Acceleration Center (SVAC).
Jak mówi „Rzeczpospolitej" Michał Polański, dyrektor Departamentu Promocji Gospodarczej w PARP, pierwsza edycja programu dobiega końca, a dzięki oszczędnościom w programie „Innowacyjna gospodarka", z którego finansowany jest „Polski most krzemowy", będzie możliwy drugi nabór firm.