Polski Most Krzemowy - będzie druga edycja

Będzie drugi nabór firm do programu Polski Most Krzemowy.

Publikacja: 29.10.2014 09:28

Wsparcie udzielane przez PARP w Polskim Moście Krzemowym ma charakter pomocy de minimis

Wsparcie udzielane przez PARP w Polskim Moście Krzemowym ma charakter pomocy de minimis

Foto: Rzeczpospolita

W listopadzie Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłosi nabór przedsiębiorców do drugiej rundy programu „Polski most krzemowy". Pierwsza edycja tego projektu wchodzi w ostatni, trzeci etap i dotychczasowe, pozytywne doświadczenia oraz wciąż wolne środki z programu „Innowacyjna gospodarka" umożliwią jego drugą odsłonę.

„Polski most krzemowy" to trójetapowe przedsięwzięcie (dwa etapy w Polsce i jeden w Stanach Zjednoczonych) skierowane do małych i średnich firm z branży nowych technologii (w tym m.in. IT, ICT). Pierwszy to jednodniowe szkolenie w zakresie specyfiki prowadzenia działalności w USA. Drugi to pięciodniowe obozy przygotowawcze w postaci warsztatów z ekspertami amerykańskimi i polskimi. Ich celem jest opracowanie przez każdego uczestnika strategii marketingowej na rynek amerykański dla swojej firmy.

Do ostatniego etapu kwalifikuje się (na podstawie oceny strategii marketingowych stworzonych podczas obozów) około 30 firm. Otrzymują one do 55 tys. zł na wdrożenie strategii marketingowej na rynku amerykańskim w postaci bonów przeznaczonych na zakup usług, m.in. doradczych, szkoleniowych. Przedsiębiorcy odbywają też w USA spotkania z potencjalnymi klientami i inwestorami.

Jednak aby do tego doszło, muszą też zaangażować się finansowo, bo pokrywają we własnym zakresie koszty transportu na wszystkich etapach projektu, a także pobytu w Dolinie Krzemowej podczas trzeciego etapu. Partnerem PARP w USA jest Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Waszyngtonie oraz jego biuro w Dolinie Krzemowej – Silicon Valley Acceleration Center (SVAC).

Jak mówi „Rzeczpospolitej" Michał Polański, dyrektor Departamentu Promocji Gospodarczej w PARP, pierwsza edycja programu dobiega końca, a dzięki oszczędnościom w programie „Innowacyjna gospodarka", z którego finansowany jest „Polski most krzemowy", będzie możliwy drugi nabór firm.

– W premierowej edycji zrealizowaliśmy już dwa etapy. Wybraliśmy 28 przedsiębiorców, którzy wyjadą do USA. Część z nich już tam była i korzystała z pomocy SVAC w ramach trzech edycji programu „10 dni na start", który oferuje firmom usługi podobne do przewidzianych na trzecim etapie „Polskiego mostu krzemowego" – tłumaczy Polański.

– Pobyt Incuvo w San Francisco, uznawanym za najważniejszy punkt światowego przemysłu gier wideo, i Dolinie Krzemowej stanowił dla nas unikalną okazję, by zweryfikować założenia biznesowe i projektowe z najlepszymi specjalistami branży – chwali Jakub Duda, współzałożyciel Incuvo, i dodaje, że firma może o wiele lepiej dostosować swój produkt do wymagań światowego odbiorcy.

– Naszym zdaniem każdy przedsiębiorca IT myślący o globalnym rozwoju i promocji produktu powinien choć raz odwiedzić Dolinę Krzemową – podkreśla Duda. Druga edycja „Polskiego mostu krzemowego" będzie miała formułę bardzo zbliżoną do pierwszej. – Uprościliśmy procedurę aplikacji, ale główne zasady będą takie same – zapowiada Polański.

Biznes
Zatopiony superjacht „brytyjskiego Billa Gates'a" podniesiony z dna
Biznes
Kto inwestuje w Rosji? Nikt. Prezes Sbierbanku alarmuje
Biznes
Chińskie firmy medyczne wykluczone z dużych unijnych przetargów
Biznes
Trump ostrożny ws. Iranu. Europejska produkcja zbrojeniowa, Rosja na krawędzi kryzysu
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Biznes
Europa musi produkować pięć razy więcej broni, by stawić czoło Rosji