Reklama
Rozwiń
Reklama

Zmiany kadrowe w BMW i VW

BMW niespodziewanie ogłosił, że w maju ustąpi wieloletni prezes Norbert Reithofer. Jego miejsce zajmie w firmie 49-letni szef produkcji Harald Krueger

Publikacja: 09.12.2014 15:57

Norbert Reithofer opuszcza BMW

Norbert Reithofer opuszcza BMW

Foto: Bloomberg

Z kolei Volkswagen poinformował o zatrudnieniu innego członka kierownictwa BMW, szefa pionu badawczo-rozwojowego Herberta Diessa, który przejmie od października odpowiedzialność za markę osobowych aut VW od prezesa Martina Winterkorna. To czyni z Diessa natychmiastowego kandydata na stanowisko Winterkorna jako prezesa VW, gdy kontrakt tego ostatniego wygaśnie w 2016 r.

Diess, 56-letni inżynier odszedł do VW, bo nie udało mu się uzyskać gwarancji, ze zajmie miejsce Reithofera, którego umowa także wygasa w 2016 r. To skłoniło BMW do ogłoszenia wcześniej ni z zamierzał własnego planu sukcesji.

Inwestorzy starali się zrozumieć zmiany kadrowe w obu firmach. Winterkorn kierujący grupą z Wolfsburga od 2007 r. ma 67 lat, Reithofer kierujący BMW od 2006 r. - 58. Firma z Monachium wyjaśniła, że przejdzie on na stanowisko przewodniczącego rady nadzorczej, gdzie będzie zapewne nadal wywierać wpływ na firmę, do której przyszedł ponad 25 lat temu.

Kruegera uznano za ostrożny wybór do kierowania BMW. Podobnie jak Reithofer, ma za sobą doświadczenie w produkcji.

Do zmiany kadrowej dochodzi w czasie, gdy BMW musi z jednej strony dostosować się do wymagań organów kontroli w sprawie obniżenia emisji spalin, a z drugiej spełnić oczekiwania klientów szukających coraz większych pojazdów sportowo-użytkowych. - Mimo młodego wieku Krueger przepracował w BMW ponad 20 lat, ma dobry przegląd firmy i wygląda na odpowiednią osobę do stawienia czoła przyszłym wyzwaniom związanym ze sprawnością paliwową i technikę cyfrową - uznał analityk w NordLB z Hanoweru, Frank Schwope.

Reklama
Reklama

Mianowanie z kolei Diessa zwalnia Winterkorna z podwójnej odpowiedzialności szefa całej grupy i marki VW. Dochodzi do tego, gdy maleje marża operacyjna działu samochodowego VW, a firma ma kłopoty w USA. W lipcu ogłosiła plan ograniczenia kosztów o 5 mld euro rocznie od 2017 r.

- Diess jest bardzo szanowany i dobrze znany z bezpośredniego i otwartego stylu zarządzania, co pomoże poprawić wyniki marki i przybliżyć do zakładanej marży 6 proc. - stwierdził Arndt Ellinghorst z firmy badawczej Evercore ISI.

Z kolei Volkswagen poinformował o zatrudnieniu innego członka kierownictwa BMW, szefa pionu badawczo-rozwojowego Herberta Diessa, który przejmie od października odpowiedzialność za markę osobowych aut VW od prezesa Martina Winterkorna. To czyni z Diessa natychmiastowego kandydata na stanowisko Winterkorna jako prezesa VW, gdy kontrakt tego ostatniego wygaśnie w 2016 r.

Diess, 56-letni inżynier odszedł do VW, bo nie udało mu się uzyskać gwarancji, ze zajmie miejsce Reithofera, którego umowa także wygasa w 2016 r. To skłoniło BMW do ogłoszenia wcześniej ni z zamierzał własnego planu sukcesji.

Reklama
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Nowy cel klimatyczny UE, obniżka stóp i kłopoty handlu
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama