W skrócie

Publikacja: 24.06.2015 22:00

JAS-FBG Spedytorem Roku 2014

? Polska Izba Spedycji i Logistyki przyznała tytuł Spedytora Roku 2014 spółce JAS-FBG S.A. To już siódma z rzędu wygrana tej spółki w konkursie (w 2013 roku firma otrzymała wyróżnienie specjalne). Do kryteriów oceny firm należały m.in. struktura sprzedaży, liczba zatrudnionych pracowników, liczba pracowników z wykształceniem wyższym, średnim i podstawowym, liczba pracowników mających dyplom FIATA, liczba pracowników znających języki obce, liczba pracowników uczestniczących w szkoleniach zewnętrznych i wewnętrznych oraz analiza wyników finansowych.

W tym roku jury konkursu Spedytor Roku przyznało tylko jedną nagrodę, decydując się nie klasyfikować zgłoszonych do konkursu firm pod względem ich wielkości.

Wielomilionowa inwestycja Skarbu Państwa na rynku cargo

? Umowa zawarta pomiędzy LS Airport Services, największym dostawcą usług na rynku cargo w Polsce, i globalną firmą logistyczną DHL dotyczy budowy międzynarodowego lotniczego terminalu kurierskiego wraz z całą infrastrukturą. Powierzchnia całkowita obiektu wyniesie blisko 7 tys. mkw., a koszt inwestycji szacowany jest na 65 mln zł. Umowa została zawarta przy wsparciu Agencji Rozwoju Przemysłu. Międzynarodowy lotniczy terminal kurierski powstanie w Warszawie, przy ul. Wirażowej, na terenie należącym do LS Airport Services, zlokalizowanym w bezpośrednim sąsiedztwie międzynarodowego Portu Lotniczego im. Fryderyka Chopina. Docelowa wydajność urządzeń sortujących oraz rozmiar powierzchni przeładunkowej są dwa razy większe niż w przypadku drugiej co do wielkości jednostki DHL Express w regionie Europy Środkowej. Natomiast LS Airport Services poszerzy ofertę usług o magazynowanie.

20 lat FM Logistic w Polsce

? W Polsce FM Logistic rozpoczęło działalność w 1995 roku, budując platformę w Mszczonowie, gdzie do dzisiaj mieści się główne biuro firmy. W 2000 roku firma otworzyła dwie kolejne platformy: w Jarostach i Tomaszowie Mazowieckim. W Jarostach dedykowana jest IKEA. Platforma w Tomaszowie Mazowieckim zarządzana przez FM Logistic dla Carrefoura była pierwszym i jedynym centrum dystrybucyjnym w Polsce, które otrzymało certyfikat Guaranteed Delivery. W 2001 roku operator rozszerzył swoją działalność w regionie województwa łódzkiego (powiat piotrkowski) uruchamiając operacje w Wolborzu do obsługi sieci Auchan. W Chorzowie FM Logistic otworzyło magazyn w 2006 roku, a w kolejnym roku operator uruchomił działalność w Błoniu koło Warszawy. Platforma w Błoniu ma powierzchnię 25 tys. mkw. i jest wyspecjalizowana w produktach farmaceutycznych oraz kosmetycznych, a w Mszczonowie w artykułach spożywczych. W 2008 roku zbudowana została platforma w Olszowej dla branży FMCG. Została pierwszą i jedyną platformą w Polsce certyfikowaną na poziomie „A". Nowe centrum logistyczne w Woli Bykowskiej (Piotrków Trybunalski, 35 tys. mkw.) zostało otwarte w styczniu 2010 roku.

W 2014 roku FM Logistic Polska podpisało umowę na realizację usług fresh z siecią Makro Cash & Carry. Rok 2014 to także otwarcie w Błoniu największego w Europie Środkowej centrum dystrybucyjnego dedykowanego sektorowi health care. Łączna powierzchnia magazynowa i produkcyjna zarządzana przez FM Logistic to ponad 550 tys. mkw. Operator ma flotę 2000 pojazdów, w tym naczepy multitemperaturowe i pojazdy o podwyższonej pojemności typu long-max.

DPD Polska z 30-proc. udziałem w krajowym rynku KEP

? DPD Polska po połączeniu 30 kwietnia z Siódemką została liderem krajowego rynku kurierskiego. Proces integracji firm wkrótce zostanie całkowicie zakończony, a firma działa pod wspólnym szyldem DPD Polska. Według wyliczeń Instytutu Pocztowego z kwietnia 2015 roku spółka ma 29 proc. udziału w rynku KEP pod względem wolumenu przesyłek i 27 proc., jeżeli chodzi o wielkość przychodów. W pierwszych pięciu miesiącach 2015 roku przewozy paczek wzrosły o blisko 90 proc. w stosunku do analogicznego okresu w ub.r.

Nowa lokalizacja HWL w Gdańsku

? Oddział Gdańsk spółki Hellmann Worldwide Logistics Polska 1 czerwca zmienił lokalizację i znajduje się w Panattoni Park Gdańsk Jest jednym z 14 oddziałów drobnicowych w krajowej sieci Hellmanna. Obsługuje klientów głównie na terenie Trójmiasta, Lęborka, Kwidzyna i Malborka. W odróżnieniu od pozostałych oddziałów Gdańsk, z uwagi na bliskość portu, zajmuje się także konsolidacją kontenerów morskich.

Powierzchnia magazynu to ponad 5200 mkw., w tym 4600 miejsc paletowych dla logistyki. Specjalnie dla HWL właściciel obiektu dostosował moduł magazynowy dla drobnicy, który został wyposażony w osiem doków oraz jedną bramę z poziomu zero. – W zeszłym roku przenieśliśmy oddział na Śląsku oraz stworzyliśmy oddział drobnicowy w Krakowie. W tym roku podjęliśmy strategiczną decyzję o zmianie lokalizacji i zwiększeniu powierzchni magazynowej w Gdańsku. Jest to odpowiedź na dynamiczny wzrost wolumenów drobnicowych, który po pięciu miesiącach tego roku wynosi 45 proc. – tłumaczy dyrektor zarządzający Hellmann Worldwide Logistics Polska Jacek Przybyłowski.

myRaben.com – jeden system, wiele możliwości

? Od czerwca Grupa Raben wdraża nową platformę myRaben.com. Narzędzie gromadzi w jednym miejscu wszystkie informacje na temat współpracy z operatorem logistycznym (niezależnie od kraju, języka i typu usługi), ułatwiając znalezienie danych. W pierwszym etapie dostępny jest system śledzenia zleceń magazynowych oraz przesyłek w transporcie krajowym i międzynarodowym.

MyRaben oferuje analitykę w postaci raportów oraz dostosowuje się do rodzaju urządzenia (laptop, tablet, smartfon). Platforma zapewnia również szybki dostęp do wybranych przesyłek, możliwość definiowania powiadomień (e-mail/SMS), bezpośredni kontakt do opiekuna danej przesyłki i możliwość samodzielnego zarządzania użytkownikami przez klienta. Na bieżąco zapewnia dostęp do faktur, stanu płatności i innych dokumentów.

myRaben.com docelowo zastąpi aktualny system do śledzenia przesyłek Track & Trace.

Hupac kupił akcje PCC Intermodal

? Szwajcarski operator intermodalny Hupac kupił 13,9 proc. akcji spółki PCC Intermodal. Sprzedawcą wartego 21 mln zł pakietu akcji był DB Schenker. Hupac zatrudnia 400 osób i przez 13 spółek działa w Europie oraz Rosji. PCC Intermodal jest właścicielem kontenerowych terminali przeładunkowych w Kutnie, Brzegu Dolnym, Gliwicach, Dębicy i Frankfurcie nad Odrą.

Rzetelne firmy

? System Trans.eu od ponad roku prowadzi akcję wspierania najlepszych, rzetelnych firm transportowych. Certyfikuje przewoźników ze wszystkich krajów europejskich, kładąc szczególny nacisk na Europę Środkowo-Wschodnią. Nadawany przez Trans.eu certyfikat nazywa się TCC – Trans Certified Carrier. Przewoźnik, który stara się o TCC, musi spełnić następujące warunki:

1. jakość floty (wiek taboru, systemy GPS i monitoringu, zabezpieczenia przeciw kradzieży itp.),

2. wszystkie formalne pozwolenia, licencje, certyfikaty,

3. jakość polisy OC przewoźnika, dzięki której jest realnie chroniona finansowo po wystąpieniu zdarzeń na drodze,

4. kondycja finansowa (rejestry dłużników itd.),

5. oceny i komentarze uzyskane od dotychczasowych kontrahentów po transakcjach zawartych na Trans.eu (firma musi mieć minimum 80 proc. pozytywnych ocen),

6. referencje pisemne od firm w celu dodatkowego potwierdzenia standardu usług.

Certyfikowana firma podlega comiesięcznemu audytowi, który zapewnia utrzymanie poziomu jakości usług.

Elita polskich przewoźników – PCE

? System Trans.eu wspiera promocją najlepszych przewoźników. W tym celu stworzył program Polish Carrier Elite. Przewoźnicy należący do PCE będą promowani wspólną banderą – plandekami PCE. Trans.eu przygotował tysiąc wysokiej jakości plandek. – Rzetelność jest warta tego, by się nią chwalić, niech najlepsi będą widoczni – uważa rzecznik Trans.eu. Dodatkowo uczestnicy akcji będą promowani wśród najlepszych na Trans.eu firm produkcyjnych. Trans.eu planuje stworzenie programu lojalnościowego, dzięki któremu certyfikowani przewoźnicy uzyskają np. spore rabaty na kupno osprzętu, np. opon, czy przy zawieraniu ubezpieczeń.

Ekol wchodzi do Polski

? Polską spółkę założył turecki potentat logistyczny Ekol, którego przychody zbliżą się w tym roku do 0,5 mld euro. Koncern jest obecny poza Turcją na dziewięciu europejskich rynkach, w czerwcu rozpoczął działalność także w Polsce, a wkrótce również w Czechach i na Słowacji. Turecka spółka specjalizuje się w połączeniach intermodalnych. Na Morzu Śródziemnym ma pięć promów, każdy o pojemności 240 naczep, a co tydzień uruchamia 18 składów pociągów towarowych. Jedna trzecia obrotów pochodzi z obsługi przemysłu samochodowego. W Polsce Ekol rozpoczął działalność w Katowicach. Przesyłki transportowane przez Ekol z Turcji trafiają na statek ze Stambułu do Triestu, potem na pociąg do Ostrawy i tam na samochód. Docelowo Ekol zamierza uruchomić bezpośrednie połączenia kolejowe z Triestem.

JAS-FBG Spedytorem Roku 2014

? Polska Izba Spedycji i Logistyki przyznała tytuł Spedytora Roku 2014 spółce JAS-FBG S.A. To już siódma z rzędu wygrana tej spółki w konkursie (w 2013 roku firma otrzymała wyróżnienie specjalne). Do kryteriów oceny firm należały m.in. struktura sprzedaży, liczba zatrudnionych pracowników, liczba pracowników z wykształceniem wyższym, średnim i podstawowym, liczba pracowników mających dyplom FIATA, liczba pracowników znających języki obce, liczba pracowników uczestniczących w szkoleniach zewnętrznych i wewnętrznych oraz analiza wyników finansowych.

Pozostało 93% artykułu
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku