Materiał przygotowany przez Kompanię Piwowarską
Odpowiedzią Kompanii Piwowarskiej na współczesne wyzwania środowiskowe jest postawienie sobie konkretnych celów do zrealizowania w ciągu najbliższej dekady. To nowe podejścia producenta, który od lat poważnie podchodzi do kwestii wpływu swojego biznesu na planetę i ludzi. Jest zresztą liderem swojej branży w tym zakresie. „Nadszedł moment, w którym jako browary europejskiej części Grupy Asahi postanowiliśmy wdrożyć w życie fundamentalną zmianę, czyniąc nasze ambicje i plany związane ze zrównoważonym rozwojem integralną częścią naszej strategii biznesowej" – komentuje Igor Tikhonov, prezes Kompanii Piwowarskiej. W centrum tej strategii znalazły się planeta i ludzie, którym firma poświęca najwięcej uwagi. Prezes Tikhonov przekonuje, że jest to wyrazem strategicznego myślenia o przyszłości firmy, ale także społeczności, w której funkcjonuje, oraz do planety.
Tym samym Kompania Piwowarska przyczynia się do realizacji ambitnych celów Agendy 2030 Organizacji Narodów Zjednoczonych oraz wizji środowiskowej japońskiej Grupy Asahi, której jest częścią.
Redukcja CO2 w centrum uwagi
Warzone z poszanowaniem zasobów naturalnych i środowiska, przy użyciu energii wiatrowej, sprzedawane w opakowaniach wielokrotnego użytku – takie mają być piwa Kompanii Piwowarskiej. Chcąc równoważyć cele biznesowe z ekologicznymi i społecznymi, producent piwa największą uwagę przykłada do osiągnięcia neutralności węglowej. „Emisje CO2 w największym stopniu przyczyniają się do zmian klimatycznych, dlatego już dziś stawiamy na odnawialne źródła energii" – dodaje Tikhonov.
Już w przyszłym roku browary Kompanii Piwowarskiej będą w 100 proc. zasilane energią wiatrową, co pozwoli obniżyć całkowitą emisję CO2 przez nie o dwie trzecie w porównaniu z 2019 r. A to oznacza 7,5 tys. ha lasów, które nie będą absorbować dwutlenku węgla pochodzącego z produkcji piwa Kompanii Piwowarskiej. Jest to możliwe dzięki przełomowej umowie typu PPA (power purchase agreement) podpisanej przez Kompanię Piwowarską w 2019 r. z dostawcą energii. Dzięki niej producent jest jedną z pierwszych w Polsce dużych firm wykorzystujących w procesie produkcyjnym energię elektryczną pochodzącą wyłącznie z OZE.