– W nowoczesnych usługach dla biznesu Polska jest na pierwszym miejscu w Europie i na trzecim miejscu w świecie – podkreślał Jacek Levernes, prezes Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL) i członek zarządu HP Europe podczas uroczystej finałowej gali I edycji konkursu ASBL Diamonds. Jak przypomniał, firmy z zagranicznym kapitałem zatrudniają w tej branży już ponad 160 tys. osób, a cały sektor ma w Polsce ok. 200 tys. pracowników.
Branża, która wielokrotnie była już doceniona w prestiżowych rankingach na świecie,teraz sama postanowiła docenić najlepsze praktyki swoich przedstawicieli nagrodami w konkursie ABSL Diamonds, którego patronem medialnym jest „Rzeczpospolita".
Oferta dla specjalisty
– Poprzez konkurs chcieliśmy pokazać wszystkim, że nasza branża robi wyjątkowe, innowacyjne rzeczy. Chcieliśmy także docenić firmy, które odróżniają się od innych i zmotywować je do dalszych starań – wyjaśnia Piotr Dziwok, wiceprezes ABSL, szef Shell Polska i dyrektor generalny Shell Business Operations Kraków.
– Czas docenić dobre praktyki w branży, która z roku na rok profesjonalizuje nie tylko swoje wewnętrzne środowisko, ale także wzmacnia pozycję kraju na arenie międzynarodowej – zaznacza Jacek Levernes, prezes ABSL.
Piotr Dziwok liczy, iż konkurs podniesie również wizerunek branży na rynku. Według niego nadal jest duży rozdźwięk między tym, co dzisiaj robią centra operacji biznesowych, a postrzeganiem branży. – Dla wielu osób wciąż jesteśmy call centers, co było faktem przed 10–15 laty, gdy nasza branża dopiero powstawała. Od tamtego czasu dużo się zmieniło; dzisiaj zajmujemy się zaawansowanymi procesami, a prosty serwis stanowi już mniejszą część naszej działalności. Do Polski firmy kierują teraz najbardziej skomplikowane, innowacyjne procesy biznesowe. W rezultacie oferta dla pracowników i warunki pracy też są dużo lepsze – zaznacza szef Shell Polska.