Reklama

Spółka Rafała Brzoski idzie na miliard. InPost bliski rekordu

InPost rośnie szybciej niż rynek. W 2024 r. spodziewa się wzrostu liczby paczek w Polsce o kilkanaście procent. Będzie kolejny rekord?

Publikacja: 29.03.2024 04:30

– Po pierwszych miesiącach tego roku widzimy, że rozpędzamy się szybciej, niż zakładaliśmy – mówi Ra

– Po pierwszych miesiącach tego roku widzimy, że rozpędzamy się szybciej, niż zakładaliśmy – mówi Rafał Brzoska, prezes InPostu.

Foto: mat. pras.

InPost idzie jak burza – tylko w br. zamierza na inwestycje w grupie przeznaczyć ok. 1,3 mld zł (nie uwzględniając fuzji i przejęć). Cel? Osiągnięcie do końca roku magicznej granicy 1 mld przesyłek. Choć firma nie zamierza wchodzić na nowe rynki, to planuje umocnić swoją pozycję tam, gdzie już działa – w efekcie postawi ok. 7 tys. nowych paczkomatów (większość, po 3 tys., we Francji i w W. Brytanii). Patrząc na dotychczasowe wyniki, założenie wydaje się być w zasięgu ręki. Liczba przesyłek obsłużonych przez InPost nad Wisłą wzrosła w IV kwartale ub.r. bowiem o 17 proc., a na rynkach zagranicznych o 28 proc. W ogóle cały 2023 r. okazał się dla grupy historyczny – przychody rok do roku wzrosły o 25 proc., do niemal 8,9 mld zł, liczba przesyłek zwiększyła się aż o jedną piątą, do prawie 900 mln sztuk, a zysk operacyjny EBIT skoczył o blisko 60 proc., do 1,5 mld zł. I spółka na tym nie zamierza poprzestawać – wiele wskazuje, że br. może przynieść jej absolutny rekord. Już w I kwartale 2024 r. grupa odnotowała bowiem wolumeny wyższe niż w ub.r. Adam Aleksandrowicz, wiceprezes InPostu odpowiedzialny za finanse, spodziewa się, że spółka będzie rozwijała się szybciej niż rodzimy rynek e-commerce.– Jeśli w Polsce rynek będzie rósł o około 10 proc., to zakładamy, że będziemy o kilka punktów procentowych ponad ten poziom – deklaruje.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Zmarł Maciej Adamkiewicz, twórca sukcesu Adamed Pharma. Miał tylko 59 lat
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Biznes
Francis Ford Coppola sprzedaje luksusowe zegarki. „Jestem bankrutem”
Biznes
Najnowsza, eksperymentalna szczepionka Moderny okazała się nieskuteczna
Biznes
Czarny czwartek Kremla, sankcje USA i UE, Europa buduje konkurencję dla Muska
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Jak napędzić rozwój małych i średnich firm
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama