Reklama

Widzowie powoli wracają do kin, ale branża trwale straciła część widowni

O około 15 proc. więcej biletów niż w 2022 r. sprzedadzą kina w tym roku – mówią najnowsze szacunki. Branża liczy się z tym, że trwale utraciła część widowni.

Publikacja: 15.12.2023 03:00

Widzowie powoli wracają do kin, ale branża trwale straciła część widowni

Foto: Adobe Stock

– Po 11 miesiącach tego roku frekwencja w kinach w Polsce wyniosła 44 mln widzów. Szacuję, że w grudniu może powiększyć się jeszcze o 5 mln – do 49 mln sprzedanych biletów – powiedział Tomasz Jagiełło, prezes sieci kin Helios i członek zarządu Agory.

To o 1 mln więcej niż 48 szacowane przez Boxoffice Lab. Tomasz Kaczor, reprezentujący tę firmę, podaje także, że polskie filmy w tym roku mogły przyciągnąć 6,8 mln widzów.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Nvidia z rekordowymi wynikami, ale akcje spadają przez niepewność w Chinach
Biznes
Rada Gabinetowa, kryzys w AGD i ostrzeżenie branży motoryzacyjnej dla Brukseli
Biznes
Prezydent Karol Nawrocki zawetował dwie kolejne ustawy
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biznes
Kamera rozpozna narodowość i rasę. Totalna inwigilacja w Rosji
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama