Reklama
Rozwiń
Reklama

Mniejsze firmy drżą o swoje przychody

Większość właścicieli mikro-, małych i średnich firm spodziewa się, że ich przychody nie zwiększą się, choć wciąż wysoka jest inflacja.

Publikacja: 03.10.2023 03:00

Niepewność sytuacji gospodarczej jest barierą, którą wymienia przynajmniej połowa szefów firm bez wz

Niepewność sytuacji gospodarczej jest barierą, którą wymienia przynajmniej połowa szefów firm bez względu na branżę

Foto: Bloomberg

Niepewność sytuacji gospodarczej jest barierą, którą wymienia przynajmniej połowa szefów firm bez względu na branżę. Mniej więcej tylu samo menedżerów mikro-, małych i średnich firm ocenia możliwości rozwojowe przedsiębiorstw jako neutralne, a rozwój koniunktury na produkty i usługi jako przeciętne. Większość uważa, że w tym roku poziom przychodów będzie taki sam jak w zeszłym roku. Co piąta spodziewa się ich wzrostu, a co dziewiąta – spadku. W porównaniu z odpowiedziami z zeszłego roku nieznacznie zmniejszył się procent firm spodziewających się wyższych przychodów, wyższe o kilka pkt proc. są prognozy zachowania status quo przychodów i jego niewielkiego spadku.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Biznes
Chińskie auta szturmują Polskę, mniej rosyjskiej ropy i tańszy prąd w Niemczech
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biznes
Niemcy chcą embarga na stal z Rosji. To cios w koncerny oligarchów Kremla
Biznes
Awaria sieci Play. Klienci nie mogą wykonywać połączeń
Biznes
Koniec turystycznego biznesu z Rosją. Republiki bałtyckie zamykają granice
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
UE i Chiny łagodzą napięcia handlowe. Szczyt klimatyczny bez udziału USA?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama