Raport NIK o Izerze: Rząd źle nadzorował projekt, ryzykując publiczne miliony

Rząd źle nadzorował spółkę ElectroMobility Poland, która spóźniała się z realizacją projektu auta na prąd, ryzykując publiczne miliony. Za tydzień będzie wiadomo, czy fabryka izery stanie w Jaworznie.

Aktualizacja: 20.09.2023 06:19 Publikacja: 20.09.2023 03:00

Przedłużająca się realizacja projektu samochodu elektrycznego Izera grozi fiaskiem przedsięwzięcia.

Przedłużająca się realizacja projektu samochodu elektrycznego Izera grozi fiaskiem przedsięwzięcia.

Foto: materiały prasowe

Przedłużająca się realizacja projektu samochodu elektrycznego Izera grozi fiaskiem przedsięwzięcia. Z powodu opóźnień potencjalna szansa na zdobycie rynku przez polskiego elektryka może się zdezaktualizować, a gdy auto trafi do sprzedaży, nie będzie na niego chętnych – „Rzeczpospolita” jako pierwsza dotarła do raportu NIK z kontroli spółki ElectroMobility Poland (EMP) i wydatkowania publicznych pieniędzy na prowadzoną przez nią inwestycję.

– Choć projekt stanowi ambitne zamierzenie rozwojowe, to obarczony jest wysokimi ryzykami – stwierdza NIK, której inspektorzy dopatrzyli się nieprawidłowości zarówno w działaniach EMP, jak i nadzorujących spółkę instytucjach państwa.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce bojowe Malezji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej