XIX Międzynarodowy Kongres MBA: Merytoryczne Inspiracje, Charytatywna Gala Dinner i Turniej Golfowy

W dniach 19-21 maja w Krakowie odbył się XIX Międzynarodowy Kongres MBA, który zgromadził liczne grono uczestników zainteresowanych tematem "Degrowth as the new normal – perspectives and opportunities".

Publikacja: 22.06.2023 09:00

XIX Międzynarodowy Kongres MBA: Merytoryczne Inspiracje, Charytatywna Gala Dinner i Turniej Golfowy

"Rzeczpospolita" jest patronem medialnym XIX Międzynarodowego Kongresu MBA

Kongres był niezwykle udanym i inspirującym wydarzeniem, składającym się z różnorodnych sesji i paneli dyskusyjnych.

Pierwszy dzień Kongresu rozpoczął się oficjalnym otwarciem, które poprowadzili JM Rektor Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, dr hab. Stanisław Mazur, prof. UEK oraz Dyrektor Krakowskiej Szkoły Biznesu UEK dr Jakub Kwaśny. Ich wystąpienia stanowiły doskonałe wprowadzenie do kolejnych fascynujących dyskusji.

W pierwszej kolejności wystąpienie inauguracyjne wygłosiła Anna Pawlak Kuliga – Global CFO IKEA Retail. Następnie w ramach panelu "Unpacking Degrowth for Business" eksperci: dr Michał Możdżeń – Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie , Jef Teugels, MBA – Założyciel Reins Group i Adam Zych – Założyciel Fundacji Projekt PL razem z moderatorką dr Agnieszką Żur - Dyrektorką programu Executive MBA Krakowskiej Szkoły Biznesu UEK podzielili się swoimi wizjami na temat koncepcji degrowth w biznesie. Kolejno Hal Halladay – CEO Breakthrough Leadership i znany mówca TEDx, omówił siłę podejścia i sposobu myślenia w kształtowaniu przyszłości biznesu w swojej prelekcji "Flip the Script: The Power of Mindset to Change the Future of Business".

Drugi panel "Degrowth Management" w którym brali udział: Moderatorka dr Monika Sady – Dyrektorka Programu International MBA KSB UEK, dr hab. Paweł Poszytek – Dyrektor Generalny Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji, Jacek Drabik – Country Manager Poland, Chairman of the Board w Motorola Solutions Systems Polska i Piotr Prokopowicz – psycholog i socjolog organizacyjny, oscylował wokół tematu zarządzania w kontekście degrowth. Podczas dyskusji poruszono dodatkowo tematykę sztucznej inteligencji i jej rozwoju. Ostatni panel "Degrowth Marketing" skupił się na wyzwaniach, jakie stawia przed nami postwzrost w dziedzinie marketingu. Moderatorka dr hab. Katarzyna Sanak-Kosmowska – Dyrektorka Programu MBA KSB+Master UEK, Karolina Harazim – Internal Communications Specialist w Hitachi Energy, dr Dominika Kaczorowska-Spychalska - Dyrektorka Centrum Inteligentnych Technologii w Uniwersytecie Łódzkim, oraz Magdalena Petryniak – Doradca ds. Komunikacji Strategicznej, Mówczyni Publiczna i Kreatorka Zmian, zaprezentowały nam niesamowite perspektywy i strategie marketingowe.

Drugi dzień XIX Międzynarodowego Kongresu MBA był rozpoczął się od pierwszej sesji Round-table o temacie "Erasmus+ for Business". Moderatorka dr Magdalena Zajączkowska – Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie poprowadziła dyskusję z udziałem Bartosza Stawiarza – Dyrektora biura ds. Współpracy z regionami i biura ds. Erasmus+ Sport Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji. Temat ten skupiał się na możliwościach, jakie oferuje program Erasmus+ dla biznesu. Równolegle odbyła się druga sesja round-table, której tematem był "Kraków brands strategic pillars: potential of the city, key achievements, dreams, and aspirations". Moderatorka Paula Fanderowska – wiceprezeska spółki Kraków 5020, razem z prelegentami, w tym m.in. Katarzyną Wysocką – Dyrektorką Wydziału ds. Przedsiębiorczości i Innowacji Urzędu Miasta Krakowa, Andrzejem Bańką – Zastępcą Dyrektora Departamentu Nadzoru Właścicielskiego i Gospodarki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, Łukaszem Słoniowskim – wiceprezesem Krakowskiego Parku Technologicznego oraz dr hab. Krzysztofem Borodako, prof. UEK omawiali potencjał miasta Krakowa, kluczowe osiągnięcia, marzenia i aspiracje związane z rozwojem marki miasta Krakowa.

Po porannych sesjach przyszedł czas na warsztaty. Uczestnicy mieli możliwość wyboru spośród wielu interesujących tematów. Przedstawiciele różnych branż i dziedzin biznesowych prowadzili warsztaty, takie jak:

• Workshop 1. Managing Your Personal Finance (Jacek Więcek – Doradca zarządu w ProService Finteco Sp. z o.o.)

• Workshop 2. Acting Workshop for business people (Don Allen – Artistic Director w English Touring Theatre Company)

• Workshop 3. Product strategy: a hands-on workshops (Joanna Mariasiewicz – wykładowczyni Krakowskiej Szkoły Biznesu UEK)

• Workshop 4. Cognitive bias (Łukasz Czyż – Krakowska Szkoła Biznesu UEK)

• Workshop 5. Ideation phase of new product development – idea generation workshops (Dorota Zacharska – New Product Development Manager w firmie MASPEX)

• Workshop 6. How to perform express financial statement analysis of a company? (Tatiana Garanina – Uniwersytet w Vaasa, Finlandia)

• Workshop 7. Travel smart for business (Edyta Satchell – Założycielka Satchelle Global Wellness)

• Workshop 8. Mindset Matters: Lead with Curiosity (Hal Halladay – CEO Breakthrough Leadership)

Kolejnym wydarzeniem w harmonogramie była trzecia sesja round-table. Dyskusja nosiła tytuł "Wartość dyplomu MBA w Polsce" i była prowadzona w języku polskim przez Dr Agnieszkę Żur – Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie oraz Mika Kuczkiewicza – Wydawnictwo Edukacyjne „Perspektywy", a liczni prelegenci podzielili się swoimi perspektywami i doświadczeniami dotyczącymi wartości i znaczenia dyplomu MBA w polskim kontekście. W gronie prelegentów znaleźli się:

• Dr hab. Marek Cieślak prof. UEP – Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu,

• Prof. dr hab. Bogusława Drelich-Skulska – Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu,

• Dr Sylwia Hałas-Dej – Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie,

• Dr Jakub Kwaśny – Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie,

• Dr Tomasz Ludwicki – Uniwersytet Warszawski,

• Dr Anna Matysek-Jędrych, prof. UEP – Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu,

• Dr Paweł Morawski – Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie,

• Dr inż. Grażyna Rembielak, prof. PW – Politechnika Warszawska,

• Dr Monika Sady – Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie,

• Dr hab. Katarzyna Sanak-Kosmowska – Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie,

• Dr Anna Sibińska – Uniwersytet Łódzki,

• Prof. dr hab. Łukasz Sułkowski – Akademia WSB w Dąbrowie Górniczej,

• Bartosz Stawiarz – Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Narodowa Agencja Programu Erasmus+ i Europejski Korpus Solidarności,

• Dr Marek Wąsowicz, prof. UEW – Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu.

Ostatniego dnia Kongresu odbył się również Turniej Golfowy, który stanowił doskonałą okazję do nawiązywania kontaktów i aktywności na świeżym powietrzu. Zawodnicy rywalizowali na malowniczym polu golfowym, ciesząc się jednocześnie piękną pogodą i towarzyską atmosferą. Niezwykle emocjonujący był również Turniej Golfowy MBA dla zaawansowanych graczy. Główną nagrodę w tym prestiżowym konkursie oraz Puchar Dyrektora KSB UEK zdobył uczestnik 28. Edycji Executive MBA – Liming He.

Po trzech intensywnych dniach Kongres dobiegł końca, ale w jego trakcie nie zabrakło również momentów rozrywkowych i okazji do networkingu. Doroczna uroczysta Gala Dinner, zorganizowana w piątek 19 maja wieczorem, była niezapomnianym doświadczeniem. W jej trakcie odbyła się Aukcja Charytatywna mającą na celu zebranie funduszy na rzecz Oddziału Rehabilitacji Szpitala Specjalistycznego im. J. Dietla w Krakowie na sprzęt rehabilitacyjny dla seniorów i pacjentów z chorobami onkologicznymi. Dzięki hojności licytujących oraz artystów, którzy podarowali dzieła sztuki na aukcję, sprzedano 31 dzieł i uzyskano rekordową kwotę ponad 45 000 złotych!

XIX Międzynarodowy Kongres MBA w Krakowie był nie tylko źródłem merytorycznych inspiracji i wymiany wiedzy, ale również doskonałą okazją do nawiązania cennych kontaktów biznesowych. Uczestnicy mieli szansę poznać perspektywy i strategie dotyczące koncepcji degrowth w biznesie oraz wziąć udział w praktycznych warsztatach z różnych dziedzin biznesowych. Wydarzenie skutecznie ułatwiło wymianę wiedzy i nawiązanie kontaktów między profesjonalistami z różnych dziedzin. Zespół Krakowskiej Szkoły Biznesu UEK wyraża swoją podziękowanie dla wszystkich uczestników, patronów i partnerów, w tym Województwu Małopolskiemu, Krakowskiemu Holdingowi Komunalnemu w Krakowie, Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji oraz Kopalni Soli „Wieliczka" za ich bezcenny wkład w to wydarzenie – dzięki nim Kongres był niezapomnianym przeżyciem dla wszystkich uczestników.

Z radością zapraszamy na kolejną edycję naszego Kongresu za rok - do zobaczenia podczas XX Międzynarodowego Kongresu MBA 2024!

"Rzeczpospolita" jest patronem medialnym XIX Międzynarodowego Kongresu MBA

"Rzeczpospolita" jest patronem medialnym XIX Międzynarodowego Kongresu MBA

Kongres był niezwykle udanym i inspirującym wydarzeniem, składającym się z różnorodnych sesji i paneli dyskusyjnych.

Pozostało 98% artykułu
Biznes
Orły Rzeczpospolitej 2024 wybrane
Biznes
Krzysztof Kostowski, założyciel PlayWaya: Kieruję się sentencją „show me the money”
Biznes
Hubert Kamola został prezesem ZA Puławy
Biznes
Rosja kupiła już zachodnie części do samolotów bojowych za pół miliarda dolarów
Biznes
Pasjonaci marketingu internetowego po raz 22 spotkają się w Krakowie