Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 12.07.2025 22:31 Publikacja: 07.02.2023 03:00
Foto: Adobe Stock
Spośród wszystkich obszarów komunikacji marketingowej reklama jest tym, który stosunkowo najłatwiej ująć w liczbach. Według raportu grupy mediowej GroupM w ubiegłym roku wartość tego rynku w Polsce wyniosła 12,6 mld zł i była o 3,4 proc. wyższa w stosunku do roku poprzedniego. W tym roku, według bardzo ostrożnych szacunków Publicis Group, rynek ten wzrośnie o 2,4 proc. Reprezentanci branży podkreślają, że już tylko na podstawie tych liczb można wskazać, że reklamę co najwyżej czeka spowolnienie, ale nie załamanie i recesja. Należy też wziąć pod uwagę, że to tylko jedno z narzędzi stosowanych w marketingu. – Wskaźnik wydatków na media nie jest moim zdaniem idealnym i jedynym narzędziem do diagnozowania koniunktury w branży usług marketingowych. Nie uwzględnia bowiem np. inwestycji w nowe kanały dystrybucji, takie jak DTC (direct to consumer, czyli sprzedaż bezpośrednia wykorzystująca e-commerce – red.) czy platformy marketplace, transformacje technologiczne wspierające customer experience czy rozwiązania data intelligence – mówi Dariusz Andrian, CEO agencji VMLY&R Poland, prezes Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Finansowanie dla polskich start-upów gwałtownie spada. W Rzymie państwa europejskie ustalają szczegóły odbudowy...
Do 22,5 zł rosły notowania Pepco Group na otwarciu czwartkowej sesji w reakcji na wyniki i plany handlowego prze...
W ciągu trzech lat tej brutalnej wojny reżim Putina zagrabił prywatne aktywa o wartości co najmniej 50 mld dolar...
Rosja atakuje Ukrainę rekordową ilością dronów i rakiet, Polska nisko w europejskim rankingu cyberbezpieczeństwa...
Polska znalazła się na odległym, 17. miejscu w Europie pod względem cyfrowego bezpieczeństwa – wynika z danych,...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas