Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 19.10.2025 01:28 Publikacja: 07.02.2023 03:00
Foto: Adobe Stock
Spośród wszystkich obszarów komunikacji marketingowej reklama jest tym, który stosunkowo najłatwiej ująć w liczbach. Według raportu grupy mediowej GroupM w ubiegłym roku wartość tego rynku w Polsce wyniosła 12,6 mld zł i była o 3,4 proc. wyższa w stosunku do roku poprzedniego. W tym roku, według bardzo ostrożnych szacunków Publicis Group, rynek ten wzrośnie o 2,4 proc. Reprezentanci branży podkreślają, że już tylko na podstawie tych liczb można wskazać, że reklamę co najwyżej czeka spowolnienie, ale nie załamanie i recesja. Należy też wziąć pod uwagę, że to tylko jedno z narzędzi stosowanych w marketingu. – Wskaźnik wydatków na media nie jest moim zdaniem idealnym i jedynym narzędziem do diagnozowania koniunktury w branży usług marketingowych. Nie uwzględnia bowiem np. inwestycji w nowe kanały dystrybucji, takie jak DTC (direct to consumer, czyli sprzedaż bezpośrednia wykorzystująca e-commerce – red.) czy platformy marketplace, transformacje technologiczne wspierające customer experience czy rozwiązania data intelligence – mówi Dariusz Andrian, CEO agencji VMLY&R Poland, prezes Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o systemie kaucyjnym, ale nie wiecie, kogo spytać. Gdzie zwrócić butelkę, ja...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Założyciel Polsatu stracił kolejne stanowisko. W roli przewodniczącego rady nadzorczej zastąpi go tym razem wiel...
Polska transformacja energetyczna rozstrzyga się w ciepłownictwie - w blisko 400 lokalnych systemach, które dost...
Polska kolej z rekordową ilością pasażerów, francuski rząd przetrwał wotum nieufności – ceną wstrzymanie reformy...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Jak zapowiedzieli, tak zrobili. Skonfiskowany superjacht Amadea, który według władz USA należy do objętego sankc...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas