Reklama

Najdroższe miasta świata: w pierwszej 10 połowa to azjatyckie metropolie

Firma ECA International przedstawiła tegoroczny ranking najdroższych miast na świecie. I znów Hongkong znalazł się na szczycie listy. W pierwszej 10 połowa miast to metropolie znajdujące się w Azji.

Publikacja: 08.06.2022 18:27

Najdroższe miasta świata: w pierwszej 10 połowa to azjatyckie metropolie

Foto: Bloomberg

ECA tworzy listę obliczając koszty życia w miastach na podstawie kilku czynników, w tym średniej ceny podstawowych artykułów gospodarstwa domowego, takich jak mleko i olej kuchenny, czynsz, usługi komunalne, transport publiczny i siła lokalnej waluty. To już trzeci rok z rzędu, kiedy Hongkong zdobył wątpliwy zaszczyt bycia najdroższym miastem na świecie w indeksie ECA. Indeks tworzony jest z myślą o ekspatach i emigrantach zarobkowych – pisze CNN.

Obecnie to Azja jest najdroższym kontynentem, a pięć miast – Hongkong, Tokio, Szanghaj, Kanton i Seul – wylądowało w pierwszej dziesiątce listy amerykańskiej firmy świadczącej usługi dla pracowników delegowanych, ekspatów i emigrantów. CNN zauważa, że na liście jest także Tel Awiw znajdujący się w Azji Mniejszej na Bliskim Wschodzie, więc w zasadzie na liście jest aż 6 miast azjatyckich.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Zmarł Maciej Adamkiewicz, twórca sukcesu Adamed Pharma. Miał tylko 59 lat
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Biznes
Francis Ford Coppola sprzedaje luksusowe zegarki. „Jestem bankrutem”
Biznes
Najnowsza, eksperymentalna szczepionka Moderny okazała się nieskuteczna
Biznes
Czarny czwartek Kremla, sankcje USA i UE, Europa buduje konkurencję dla Muska
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Jak napędzić rozwój małych i średnich firm
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama