Aż 90 proc. krajowych firm deklaruje, że zasady ESG są uwzględniane w ich misji, ale tylko w 67 proc. są one brane pod uwagę w codziennej działalności – wynika z najnowszego badania EY.
Praktyka pokazuje, że szlaki przecierają lokalne oddziały międzynarodowych organizacji. – Rodzime przedsiębiorstwa często potrzebują jeszcze czasu, aby z poziomu deklaracji przejść do możliwości zademonstrowania efektów wprowadzonych zmian – podkreśla Jarosław Wajer, partner EY Polska.
W swoich strategiach zrównoważonego rozwoju firmy najczęściej wskazują na cele związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu (66 proc.), środowiskowe (64 proc.) i finansowe (60 proc.), natomiast zdecydowanie słabiej wypada ład korporacyjny, na który wskazała mniej niż połowa ankietowanych.
Aktualnie tylko 17 proc. krajowych firm przedstawia raporty dotyczące danych niefinansowych. Odsetek ten rośnie wraz z wielkością spółek.
I tak np. w grupie firm zatrudniających ponad 300 pracowników raporty publikuje ponad jedna trzecia firm. Wśród podmiotów największych, o rocznych przychodach przekraczających 0,5 mld zł, odsetek ten wynosi 47 proc. Firm publikujących raporty niefinansowe będzie przybywać z uwagi na zmiany legislacyjne (dyrektywa CSRD).