Aktualizacja: 11.12.2024 13:52 Publikacja: 14.04.2022 21:00
Foto: Adobe Stock
Rynek AGD mocno stracił podczas pierwszych lockdownów, ale bardzo szybko wrócił do zwyżek. Co więcej, spędzający znacznie więcej czasu w domach Polacy dużo chętniej inwestowali w wyposażenie np. kuchni. W efekcie w całym 2021 r. rynek urósł aż o 19 proc., do niemal 10,8 mld zł.
W tym roku rozwój sektora jednak mocno zwolnił. Z najnowszych danych organizacji producentów APPLiA Polska wynika, że do końca marca ilościowo wzrost wynosił jedynie 4 proc., co było w dużej części efektem wysokiego wzrostu sprzedaży zmywarek. Duże grupy, jak lodówki czy także suszarki do ubrań, zanotowały nawet spadki w ujęciu rocznym.
Najważniejsze wydarzenia i trendy przeszłego roku. Już 18 grudnia specjalny dodatek Perspektywy 2025.
Jest środa, 11 grudnia, a w dzisiejszym odcinku „Twój Biznes” Bartłomiej Kawałek omawia najważniejsze wydarzenia gospodarcze.
Nie jest prawdą, że sąd zablokował mój majątek - zapewnił w oświadczeniu założyciel Polsatu. Potwierdza, że do rad jego fundacji wszedł kurator wskazany przez sąd w Liechtensteinie. Decyzje podjęte przy jego udziale są dla biznesmena korzystne.
Liderzy wyznaczający trendy w komunikacji marketingowej nagrodzeni! Konkurs Dyrektor Marketingu Roku od 13 lat docenia działania wyróżniających się strategów marketingu w Polsce. Wśród grona laureatów znajdują się znane i szanowane nazwiska oraz wschodzące gwiazdy sceny marketingowej. W dniu 4 grudnia 2024 w Warszawie podczas uroczystej gali w Hotelu Renaissance poznaliśmu laureatów Konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024.
Bank zachęca rodziców do wprowadzenia swoich dzieci w świat finansów. W prezencie można otrzymać 200 zł dla dziecka oraz voucher na 100 zł dla siebie.
Znamy zwycięzców 22. edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations. Jury przyznało łącznie aż 101 nagród – 23 Złote, 39 Srebrnych oraz 39 Brązowych Spinaczy. Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” trafił do agencji 38 Content Communication. Nagrodę Redakcji RP.pl otrzymał w tym roku projekt Prymus – kampania „Otwarci na zmianę” autorstwa 180heartbeats + JUNG v MATT oraz monday comms.
Polska nie jest już krajem taniej siły roboczej, ale jesteśmy w stanie nadal podnosić produktywność – mówi Adam Cich, wiceprezes Grupy Electrolux.
Choć trzeci kwartał okazał się ostatecznie lepszy od oczekiwań rynkowych, Amica i tak zanotowała spadki na zdecydowanej większości rynków.
Spółka Beko Europe porozumiała się ze związkami zawodowymi w sprawie warunków zwolnienia niemal 2 tys. osób w związku z zamknięciem dwóch fabryk w Polsce.
Jest piątek, 25 października, a w najnowszym odcinku „Twój Biznes” Bartłomiej Kawałek przedstawia najnowsze wiadomości gospodarcze.
Po trzech kwartałach produkcja AGD jest wyższa r./r. o 4 proc., choć w samym trzecim kwartale wzrost wyniósł już 7,5 proc. To cieszy, choć branża cofnęła się pod względem skali do 2015 r.
Koncern, do którego należą teraz zakłady wcześniej należące do amerykańskiego Whirlpoola, zapowiedział zamknięcie fabryk kuchni, suszarek i komponentów w Łodzi oraz wrocławskiej fabryki lodówek. W sumie pracę straci 1,8 tys. osób.
Koncern ma znakomitą finansową passę i zwiększa wydatki na badania i rozwój. Jednak w Wielkiej Brytanii, która miała być centrum B+R Dysona, pracownicy będą musieli szukać nowego zajęcia, bo koncern chce być „przedsiębiorczy i elastyczny”.
Bruksela szykuje regulacje, by zmusić do naprawiania sprzętu, zamiast wyrzucania go po pierwszej usterce, ale będzie problem, kto ma to robić. W ostatnich 14 latach liczba serwisów zmalała w Polsce o ponad 10 proc., do 16,4 tys.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas