Kolejny etap strategii telekomów: lodówka albo pralka w pakiecie

Program rabatowy Cyfrowego Polsatu objął właśnie sprzęt AGD. Coraz cięższe elementy wyposażenia domu proponuje też Play.

Aktualizacja: 01.09.2016 23:19 Publikacja: 01.09.2016 19:33

Kolejny etap strategii telekomów: lodówka albo pralka w pakiecie

Foto: 123RF

Od czwartku w punktach sprzedaży satelitarnej platformy Cyfrowy Polsat i sieci komórkowej Plus można zamówić sprzęt AGD. To nowy rozdział w rozwoju strategii grupy firm Zygmunta Solorza-Żaka, która chce dostarczać jak najwięcej produktów gospodarstwom domowym w kraju, głównie poza dużymi aglomeracjami miejskimi.

Jak mówi Olga Zomer, rzeczniczka Cyfrowego Polsatu, to pierwsze kroki grupy w nowym biznesie. Dlatego w pilotażowym etapie w ofercie znalazły się urządzenia jednej, polskiej firmy (MPM z podwarszawskiego Milanówka).

Grupa deklaruje jednak, że jest otwarta na współpracę z wszystkimi producentami sprzętu gospodarstwa domowego.

Jeśli projekt się powiedzie, przychody grupy zasili kolejne źródło: Cyfrowy Polsat ujmie bowiem w sprawozdaniu pełną opłatę za lodówkę czy zmywarkę, a nie tylko marżę za pośredniczenie. To o tyle ważne, że branże, w których działa grupa (płatna telewizja, telekomunikacja), cechuje wysoka konkurencja i trudno się w nich rośnie, nie przejmując innych firm. To dlatego od dłuższego czasu operatorzy komórkowi starają się sprzedawać coraz więcej urządzeń elektronicznych: nie tylko smartfonów, tabletów czy laptopów i akcesoriów towarzyszących, ale także – jak ostatnio P4, operator sieci Play – np. wież stereo. Play z większych gabarytowo urządzeń ma też na półkach telewizory, drony czy zestaw do fitnessu. – Tego typu produkty sprzedają się coraz lepiej – zapewnia Marcin Gruszka, rzecznik sieci Play.

Inną korzyścią, na którą liczą telekomy, ma być wzrost lojalności klientów. Cyfrowy Polsat walczy o nią za pomocą programu rabatowego smartDOM. Orange Polska ma z kolei program Orange Open.

W ramach tego typu programów klienci kupują kolejną usługę czy produkt z rabatem. Eksperci chwalą takie podejście, ale podkreślają, że nie jest dobre dla biznesu firm, jeśli rabaty są zbyt duże.

Solorz-Żak zapoczątkował w Polsce modę na wychodzenie telekomów poza główny biznes. Jego grupa oprócz płatnej telewizji czy mobilnego internetu LTE proponuje już energię elektryczną, usługi finansowe i ubezpieczeniowe.

Miliarder wspominał o gazie, ale potem na pewien czas zamilkł w tej kwestii. Wczoraj Cyfrowy Polsat do tematu wrócił i zapowiedział, że jednak usługę wprowadzi. Pierwsze kroki stawia na tym polu operator telewizji kablowej Multimedia Polska.

Jak szacowaliśmy niedawno w „Rzeczpospolitej", operatorzy telekomunikacyjni w Polsce świadczą już klientom około 2 mln usług spoza głównego biznesu. Jedną z popularniejszych są usługi bankowe, które realizują w kooperacji z finansowymi instytucjami, ponieważ regulacje prawne nie pozwalają im na samodzielność bez licencji. Są już przykłady zyskownych projektów. Pochwalił się nimi np. Adam Sawicki, prezes T-Mobile Polska.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca