Od czwartku w punktach sprzedaży satelitarnej platformy Cyfrowy Polsat i sieci komórkowej Plus można zamówić sprzęt AGD. To nowy rozdział w rozwoju strategii grupy firm Zygmunta Solorza-Żaka, która chce dostarczać jak najwięcej produktów gospodarstwom domowym w kraju, głównie poza dużymi aglomeracjami miejskimi.
Jak mówi Olga Zomer, rzeczniczka Cyfrowego Polsatu, to pierwsze kroki grupy w nowym biznesie. Dlatego w pilotażowym etapie w ofercie znalazły się urządzenia jednej, polskiej firmy (MPM z podwarszawskiego Milanówka).
Grupa deklaruje jednak, że jest otwarta na współpracę z wszystkimi producentami sprzętu gospodarstwa domowego.
Jeśli projekt się powiedzie, przychody grupy zasili kolejne źródło: Cyfrowy Polsat ujmie bowiem w sprawozdaniu pełną opłatę za lodówkę czy zmywarkę, a nie tylko marżę za pośredniczenie. To o tyle ważne, że branże, w których działa grupa (płatna telewizja, telekomunikacja), cechuje wysoka konkurencja i trudno się w nich rośnie, nie przejmując innych firm. To dlatego od dłuższego czasu operatorzy komórkowi starają się sprzedawać coraz więcej urządzeń elektronicznych: nie tylko smartfonów, tabletów czy laptopów i akcesoriów towarzyszących, ale także – jak ostatnio P4, operator sieci Play – np. wież stereo. Play z większych gabarytowo urządzeń ma też na półkach telewizory, drony czy zestaw do fitnessu. – Tego typu produkty sprzedają się coraz lepiej – zapewnia Marcin Gruszka, rzecznik sieci Play.
Inną korzyścią, na którą liczą telekomy, ma być wzrost lojalności klientów. Cyfrowy Polsat walczy o nią za pomocą programu rabatowego smartDOM. Orange Polska ma z kolei program Orange Open.