Reklama

Kolejny etap strategii telekomów: lodówka albo pralka w pakiecie

Program rabatowy Cyfrowego Polsatu objął właśnie sprzęt AGD. Coraz cięższe elementy wyposażenia domu proponuje też Play.

Aktualizacja: 01.09.2016 23:19 Publikacja: 01.09.2016 19:33

Kolejny etap strategii telekomów: lodówka albo pralka w pakiecie

Foto: 123RF

Od czwartku w punktach sprzedaży satelitarnej platformy Cyfrowy Polsat i sieci komórkowej Plus można zamówić sprzęt AGD. To nowy rozdział w rozwoju strategii grupy firm Zygmunta Solorza-Żaka, która chce dostarczać jak najwięcej produktów gospodarstwom domowym w kraju, głównie poza dużymi aglomeracjami miejskimi.

Jak mówi Olga Zomer, rzeczniczka Cyfrowego Polsatu, to pierwsze kroki grupy w nowym biznesie. Dlatego w pilotażowym etapie w ofercie znalazły się urządzenia jednej, polskiej firmy (MPM z podwarszawskiego Milanówka).

Grupa deklaruje jednak, że jest otwarta na współpracę z wszystkimi producentami sprzętu gospodarstwa domowego.

Jeśli projekt się powiedzie, przychody grupy zasili kolejne źródło: Cyfrowy Polsat ujmie bowiem w sprawozdaniu pełną opłatę za lodówkę czy zmywarkę, a nie tylko marżę za pośredniczenie. To o tyle ważne, że branże, w których działa grupa (płatna telewizja, telekomunikacja), cechuje wysoka konkurencja i trudno się w nich rośnie, nie przejmując innych firm. To dlatego od dłuższego czasu operatorzy komórkowi starają się sprzedawać coraz więcej urządzeń elektronicznych: nie tylko smartfonów, tabletów czy laptopów i akcesoriów towarzyszących, ale także – jak ostatnio P4, operator sieci Play – np. wież stereo. Play z większych gabarytowo urządzeń ma też na półkach telewizory, drony czy zestaw do fitnessu. – Tego typu produkty sprzedają się coraz lepiej – zapewnia Marcin Gruszka, rzecznik sieci Play.

Inną korzyścią, na którą liczą telekomy, ma być wzrost lojalności klientów. Cyfrowy Polsat walczy o nią za pomocą programu rabatowego smartDOM. Orange Polska ma z kolei program Orange Open.

Reklama
Reklama

W ramach tego typu programów klienci kupują kolejną usługę czy produkt z rabatem. Eksperci chwalą takie podejście, ale podkreślają, że nie jest dobre dla biznesu firm, jeśli rabaty są zbyt duże.

Solorz-Żak zapoczątkował w Polsce modę na wychodzenie telekomów poza główny biznes. Jego grupa oprócz płatnej telewizji czy mobilnego internetu LTE proponuje już energię elektryczną, usługi finansowe i ubezpieczeniowe.

Miliarder wspominał o gazie, ale potem na pewien czas zamilkł w tej kwestii. Wczoraj Cyfrowy Polsat do tematu wrócił i zapowiedział, że jednak usługę wprowadzi. Pierwsze kroki stawia na tym polu operator telewizji kablowej Multimedia Polska.

Jak szacowaliśmy niedawno w „Rzeczpospolitej", operatorzy telekomunikacyjni w Polsce świadczą już klientom około 2 mln usług spoza głównego biznesu. Jedną z popularniejszych są usługi bankowe, które realizują w kooperacji z finansowymi instytucjami, ponieważ regulacje prawne nie pozwalają im na samodzielność bez licencji. Są już przykłady zyskownych projektów. Pochwalił się nimi np. Adam Sawicki, prezes T-Mobile Polska.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama