Reklama
Rozwiń
Reklama

Opel - marka, która budowała renomę niemieckich aut

Początkowo Opel wytwarzał maszyny do szycia i rowery. Ale przed drugą wojną światową był już największym producentem samochodów w Europie.

Aktualizacja: 07.03.2017 05:40 Publikacja: 06.03.2017 19:08

Fabryka w Rüsselsheim wypuściła na rynek wiele popularnych modeli samochodów. Jednym z pierwszych by

Fabryka w Rüsselsheim wypuściła na rynek wiele popularnych modeli samochodów. Jednym z pierwszych był Opel Lutzmann.

Foto: Rzeczpospolita

Adam Opel, założyciel firmy, która z czasem stała się jednym z najbardziej znanych producentów samochodów na świecie, zaczynał karierę jako wędrowny rzemieślnik. W 1862 r. założył własny biznes w swoim rodzinnym Rüsselsheim – produkował maszyny do szycia. Firma szybko się rozwijała i w 1886 r. zaczęła wytwarzać rowery. Pierwsze samochody zaczęła produkować w 1899 r., czyli cztery lata po śmierci Adama Opla.

Początkowo tworzyła nowe modele w kooperacji z wynalazcą Friedrichem Lutzmannem, potem na licencji od Francuzów i w końcu według własnego pomysłu. Nowy biznes okazał się bardzo dochodowy i do 1912 r. Opel zbudował 10 tys. samochodów, stając się największą firmą motoryzacyjną w Niemczech. Wypuszczał na rynek m.in. bijące rekordy auta wyścigowe. W trakcie pierwszej wojny światowej Opel zyskał nowy impuls do rozwoju – budował ciężarówki dla niemieckiego wojska.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Nowy cel klimatyczny UE, obniżka stóp i kłopoty handlu
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama