Reklama
Rozwiń
Reklama

Wyniki Gino Rossi w I kwartale br. w dół przez waluty i Simple

W biznesie grupy Gino Rossi rośnie rola segmentu B2B i dodatków. Marka odzieży damskiej Simple wraca do klasyki i za sprawą zimowej kolekcji ma pokazywać wzrost przychodów – zapowiada Tomasz Malicki, prezes grupy.

Aktualizacja: 19.05.2017 10:37 Publikacja: 19.05.2017 10:22

Wyniki Gino Rossi w I kwartale br. w dół przez waluty i Simple

Foto: materiały prasowe

0,74 mln zł straty operacyjnej i 2,14 mln zł straty netto zanotowała przy 64,8 mln zł przychodów Grupa Gino Rossi w I kw. br. Oznacza to spadek rentowności. Przychody grupy urosły bowiem rok do roku o 5 proc., a w tym samym czasie wyniki spadły pod kreskę. Rok wcześniej wykazała ona 0,1 mln zł zysku operacyjnego i 0,54 mln zł straty netto.

Jak podaje zarząd spółki, mocny spadek wyniku netto to efekt negatywnego wpływu różnic kursowych. W ubiegłym roku podniosły one wynik grupy, a w tym obniżyły go o 0,5 mln zł.

Po odliczeniu bezmarżowej sprzedaży komponentów przychody grupy sięgnęły 60,3 mln zł, a EBITDA 1,7 mln zł (jednostkowo 2,5 mln zł, co pokazuje negatywny wpływ Simple), o 23 proc. mniej niż rok wcześniej.

- Pod kątem przychodów wyniki były lepsze w ujęciu rok do roku, szczególnie za sprawą Gino Rossi, które zanotowało w tym okresie 12-proc. wzrost sprzedaży. Natomiast Simple CP borykał się na początku roku z podobnymi problemami, jak cały segment odzieży damskiej, co widać było zarówno w sprzedaży, jak i poziomie marż – komentuje Tomasz Malicki, prezes Gino Rossi.
Zarząd zwraca uwagę, że grupa poprawiła natomiast wyniki zarządzania gotówką. Przepływy gotówkowe z działalności operacyjnej, obarczone sezonowością, w I kw. br. były wprawdzie ujemne, ale dużo mniej niż przed rokiem (minus 12 mln zł wobec minus 22,6 mln zł w I kw. 2016 r.).

Władze firmy zwracają uwagę, że pierwszy kwartał sezonowo nie jest dla branży najbardziej istotny. - To okres, w którym klienci dokonują ostatnich zakupów na wyprzedażach, a tegoroczne zimne przedwiośnie dodatkowo nie skłaniało ich do nabywania obuwia i odzieży wiosennej z nowej kolekcji – mówi Tomasz Malicki.
Gino Rossi obserwuje jednak pewne prawidłowości, które coraz silniej wpływają na popyt i z dużym prawdopodobieństwem będą wpływać na niego również w kolejnych kwartałach.

- Po pierwsze, wyraźnie rośnie sprzedaż akcesoriów – m.in. toreb, ale także innych dodatków, dzięki którym klienci mogą w łatwy sposób modyfikować i personalizować swoje stylizacje. Zwiększenie udziału akcesoriów w ofercie jest jednym z naszych celów strategicznych na lata 2017-2019 – ostatnie kilka miesięcy pokazało, że to dobry kierunek rozwoju i w dalszym ciągu będziemy podążać tą ścieżką – mówi Malicki.

Ze sprawozdania Gino Rossi wynika, że w I kw. br. grupa poszerzyła ofertę o dodatki zarówno w Gino Rossi, jak i w Simple. Rozszerzeniu uległa kolekcja drobnych akcesoriów skórzanych, jak również biżuterii ze skóry i metali szlachetnych. W efekcie przychody ze sprzedaży toreb i akcesoriów w grupie wzrosła o około 80 proc. rok do roku do 1,9 mln zł. Największy wpływ na dynamiczny wzrost sprzedaży w tym segmencie miały torebki, paski i portfele.

- Po drugie, co również uwzględniliśmy w naszych zadaniach strategicznych, wyraźnie zwiększa się rola nowoczesnego kanału sprzedaży. Migrację w kierunku e-commerce widzimy zarówno w Gino Rossi, jak i w Simple. Dla przykładu w marcu 2017 dynamika sprzedaży e-commere w sprzedaży Gino Rossi sięgała 70 proc., a w Simple 31 proc. – wylicza.

Po trzecie, zgodnie z przyjętymi założeniami strategicznymi zwiększa się także rola segmentu b2b – zarówno na rynku ogółem, jak i w sprzedaży grupy: sprzedaż personalizowanego asortymentu o charakterze upominkowym, ale przede wszystkim projektowanie i produkcję kolekcji na zlecenie a także współpracę z tzw. klubami zakupowymi.
Jak podaje Malicki, w minionym kwartale sprzedaż B2B odpowiadała za 1/3 sprzedaży Gino Rossi. W przypadku Simple ma ona pomijalny charakter.

- Obecnie pracujemy nad kolejnymi seriami dodatków, ponadto w Simple postanowiliśmy wrócić do elementów kolekcji tak dobrze nam znanych z lat wcześniejszych. Naszej klasyki opartej na najlepszych jakościowo materiałach, krojach, pomysłach, które pozwoliły nam osiągać rewelacyjne wyniki w latach 2014 – 2015. W kolejnych miesiącach spodziewamy się wyhamowania spadków, a od kolekcji zimowej powrotu na ścieżką wzrostową po wejściu kolekcji stworzonej według naszych najlepszych standardów – mówi Malicki.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Nowy cel klimatyczny UE, obniżka stóp i kłopoty handlu
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama