Sztuczna inteligencja, FinTech i RegTech – jak wpływają na usługi finansowe?

Nowe technologie mają kolosalny wpływ na to, w jaki sposób instytucje finansowe świadczą usługi na rzecz klientów końcowych. Efekty widoczne są zarówno w warstwie, którą klient zauważa w bezpośredniej interakcji z dostawcą usług, jak też w procesach „backendowych" – dziejących się niejako w tle głównego nurtu świadczenia usług, ale bardzo istotnych.

Aktualizacja: 30.09.2021 14:43 Publikacja: 30.09.2021 13:53

Sztuczna inteligencja, FinTech i RegTech – jak wpływają na usługi finansowe?

Foto: Adobe Stock

Poniższe opracowanie ma na celu przybliżenie czytelnikowi kilku podstawowych terminów dotyczących nowych technologii i rynku usług finansowych. W dalszej kolejności przedstawię przykłady zastosowania nowych technologii w świadczeniu usług finansowych wraz ze wskazaniem wyzwań prawnych, jakie stoją m.in. przed podmiotami świadczącymi takie usługi.

Co oznaczają te pojęcia?

Pozostało 97% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Sądy i trybunały
Sędzia zwrócił się do władz Białorusi o azyl. To "bohater" afery hejterskiej w MS
Sądy i trybunały
"To jest dla mnie szokujące". Szefowa KRS o sprawie sędziego Szmydta
Dane osobowe
Wyciek danych klientów znanej platformy. Jest doniesienie do prokuratury
Prawo dla Ciebie
"Nowy rozdział dla Polski". Komisja Europejska zamyka procedurę artykułu 7
Sądy i trybunały
Zwrot w sprawie zmian w KRS? Nieoficjalnie: Bodnar negocjuje z Dudą