Contemporary Amperex Technology Ltd (CATL) dokonuje obecnie oceny możliwych lokalizacji w Europie, władze Turyngii zachęcają ją do wykorzystania zakładu pod Erfurtem na wschodzie Niemiec. Według trzech źródeł, chińska fabryka powstanie w Turyngii, oficjalne podpisanie umowy nastąpi 9 lipca w Berlinie z okazji wizyty premiera Li Keqianga.
Resort gospodarki tego kraju związkowego poinformował, że trwają negocjacje z CATL o zlokalizowaniu ośrodka produkcji. „Na ile nam wiadomo, brane jest kilka lokalizacji w Europie dla tej inwestycji, rozmowy jeszcze nie zakończyły się" — stwierdził w komunikacie. Miejscowy dzienniku „Thüringer Allgemeine" wymienił jednak Erfurt i zakład dnawego producenta paneli słonecznych Solarworld, który w marcu ogłosił utratę płynności.
Niemieckie firmy samochodowe po skandal z Volkswagenem inwestują teraz dużo w elektryczny napęd i Cora bardziej zależą od azjatyckich dostawców. Na początku maja Daimler zamówił w chińskiej firmie CATL dostawę elementów baterii.
CATL z prowincji Fujian jest dominującym producentem baterii w Chinach, w ubiegłym roku sprzedał baterie litowe o łącznej energii 11,85 GHh., najwięcej na świecie. Zamierz tez wspierać produkcję e-aut, zainwestował 500 mln dolarów w chińską spółkę start-up Byton pracującą nad pojazdem na nową energię NEV. Największy chiński producent takich aut, firma BYD zapowiedziała budowę największej na świecie fabryki baterii litowych i zamierz zwiększyć ich produkcję do 60 GWh rocznie do 2020 r.