Lepsze drogi, grubsze portfele i moda nakręcają branżę hotelarską
Kiedy na Euro 2012 powstawały liczne hotele, eksperci ostrzegali, że to szaleństwo, bo połowa obiektów zbankrutuje. Tymczasem inwestycji wciąż przybywa, podobnie jak klientów. Czy tak będzie już zawsze?
Od lewej: Dariusz Futoma, dyrektor zarządzający Horwath HTL, Marcin Szewczykowski, członek zarządu i dyrektor finansowy Orbisu, Władysław Grochowski, prezes zarządu Arche, Leszek Mięczkowski, prezes Grupy Dobry Hotel, Paweł Rożyński dziennikarz „Rzeczpospolitej”, Jan Wróblewski, współwłaściciel Zdrojowa Invest&Hotels, Piotr Kwiatkowski, dyrektor zarządzający Hotele De Silva, Mariusz Kubala, dyrektor operacyjny ds. Hoteli i członek zarządu Satoria Group, reprezentujący Polską Izbę Turystyki.
Inwestowanie w hotel tylko dlatego, żeby zrobić żonie przyjemność, nie jest najlepszym pomysłem. Mimo boomu w branży wiele nieprzemyślanych inwestycji ma problemy. Doświadczeni hotelarze jednak patrzą w przyszłość z optymizmem, a banki same zgłaszają się do nich, aby sfinansować kolejne obiekty. To wnioski z debaty „Przyszłość rynku hotelowego w Polsce: nowe formaty, obiekty, trendy, rozwój" zorganizowanej przez „Rzeczpospolitą".
Kiedy na Euro 2012 powstawały liczne hotele, wielu ekspertów ostrzegało, że to szaleństwo, bo połowa obiektów zbankrutuje. Tymczasem hotele wciąż się buduje, prognozy są dobre. Polska jest najatrakcyjniejszym rynkiem do przejęć i inwestowania w tej branży w Europie Środkowo-Wschodniej.
Reklama
Pozostało jeszcze 97% artykułu
Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.
Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.