– Uważam, że CAF ma właściwą wizję rozwoju spółki i będzie w stanie rozwinąć potencjał Solarisa na skalę globalną – zapewnia właścicielka Solarisa Solange Olszewska. Uważa też, że nabywca zapewni stworzonej przez nią i jej męża Krzysztofa 22 lata temu marce „obiecującą przyszłość".
Zdaniem Andreasa Arizokorrety, prezesa CAF, inwestycja otwiera przed koncernem nowe, strategiczne rynki. – Wspólnie z Solarisem stworzymy firmę-lidera w zakresie rozwiązań miejskiej mobilności, wykraczających poza pojazdy szynowe. Chcemy nadal wykorzystywać i rozwijać markę Solaris i jej know-how, zachowując jej polski charakter – zapewnił Arizokoretta. Wstępna umowa, której szczegóły będą uzgadniane w ciągu najbliższych miesięcy, została podpisana w poniedziałek.
Oferta się uzupełnia
CAF to potentat specjalizujący się m.in. w produkcji taboru kolejowego, w tym pociągów dużych prędkości i metra. Istnieje od 1917 roku, jest obecna na 25 zagranicznych rynkach i notowana na giełdzie w Madrycie, a jej kapitalizacja wynosi 1,41 mld euro. W 2017 roku jej przychody wyniosły 1,2 mld euro, zaś wartość zleceń w realizacji przekroczyła 6,2 mld euro. Firma może się pochwalić m.in. wygranymi przetargami na dostawy pociągów dla podziemnych kolei w Madrycie, Rzymie i Brukseli.
Czytaj także: Polskie autobusy elektryczne Solaris będą jeździły po Berlinie