Umowę podpisali w Moskwie prezesi Carlos Ghosn i Borys Alioszyn. – Oznacza to inwestycję miliarda dolarów – stwierdził Ghosn.

Chętny do kupna Awto-WAZ był także General Motors. Wygrali jednak Francuzi, bo, jak uzasadniają Rosjanie, Renault po fuzji z Nissanem dalej rozwijało japońską markę. Przy okazji Carlos Ghosn zapewnił, że Łada pozostanie marką rosyjską, częścią rosyjskiej kultury.

Rosja to jeden z najbardziej atrakcyjnych rynków, wkrótce stanie się największym w Europie – podkreślił zastępca Ghosna Patrick Pelata. Uważa, że można zmodernizować gamę aut Łada, by były tanie, pojemne, proste i niezawodne. Zakład w Togliatti może wytwarzać co najmniej milion sztuk, a w jednej trzeciej jest już zmodernizowany. Francuzi chcą zwiększyć produkcję w AwtoWAZ do 1,5 mln sztuk w 2014 r.

Prasa spekulowała, że Renault uruchomi w Rosji produkcję taniego logana. Prezes Alioszyn uchylił się od potwierdzenia tych domysłów, ogłosił tylko, że obaj partnerzy będą wytwarzać wspólny model.

Francuzów nie interesowały dotąd inwestycje w Europie Środkowo-Wschodniej. Mieli tylko fabrykę w Słowenii. Teraz okazało się, że szykowali się do wejścia ma wschodzące rynki o dużym potencjale wzrostu: Rosję, a kilka dni wcześniej Indie. Za miliard dolarów zbudują fabrykę koło Chennai w stanie Tamil Nadu.