Toyota szybko naprawia w USA

Stacje serwisowe Toyoty naprawiły już 220 tys. pojazdów w USA, Japończycy pokazali na salonie samochodowym w Chicago nową wersję modelu Avalon

Publikacja: 11.02.2010 16:19

Model Avalon również został objęty naprawą pedału gazu

Model Avalon również został objęty naprawą pedału gazu

Foto: Bloomberg

- W ciągu kilku dni nasi mechanicy wzmocnili pedał gazu w ponad 220 tys. pojazdów, teraz naprawiają ponad 50 tys. aut dziennie — ogłosił członek kierownictwa Toyota USA, Bob Carter na salonie samochodowym w Chicago.

21 stycznia ogłoszono o skierowaniu do serwisu w USA 2,3 mln pojazdów w związku z koniecznością naprawienia wpadającego pedału gazu, dołączono do tego 1,1 mln pojazdów, w których na jesieni stwierdzono, że winien jest dywanik blokujący ten pedał. W tym tygodniu podobną akcją z powodu układu hamowania objęto ponad 147 tys. aut hybrydowych — łącznie ponad 3,5 mln.

Bob Carter zapewnił, że problemy z hamulcami dotyczą tylko aut Prius czwartej generacji, bo w dwóch poprzednich układy te są zupełnie inne. Toyota rozesłała dealerom oprogramowanie poprawione 9 lutego, a naprawy Priusów udało się skrócić do niecałych 30 minut.

Tłum dziennikarzy przybył do Chicago na salon, bardziej zwabionych problemami technicznymi Toyoty niż ciekawych nowego modelu. Bob Carter przyznał, że dyskutowano w dyrekcji, czy to dobry pomysł nagłaśniać medialnie premierą ze względu na obecną atmosferę. Ostatecznie uznano, że nowa limuzyna zasługuje na pokazanie. - Teraz skupiamy się na naprawie pojazdów klientów. Kiedy znów wyjadą one na drogi i ulice, zadecydujemy co mamy do zrobienia jako marka — stwierdził Carter.

Poinformował, że Avalon — model objęty także naprawą pedału gazu — ma w nowej wersji szeroką gamę systemów bezpieczeństwa, które zaprojektowano przed wystąpieniem obecnych problemów. Auto jest wyłącznie amerykańskie: narysowano je w Kalifornii, prototyp wykonano w Michigan, a będzie produkowane w Kentucky. Kolejne premiery przyczynią się do wzmocnienia powiązań firmy z konsumentami. W chwili obecnej nie ma nic ważniejszego dla Toyoty od odzyskania zaufania i zaspokojenia potrzeb konsumentów — zakończył Carter prezentację nowego auta.

Tymczasem w Tokio podano, że prezes Akio Toyoda odroczył na początek marca z powodu dużych opadów śniegu w USA wyjazd do Waszyngtonu. Będzie tam rozmawiać z ministrem transportu Rayem LaHood i z innymi przedstawicielami władz USA.

- W ciągu kilku dni nasi mechanicy wzmocnili pedał gazu w ponad 220 tys. pojazdów, teraz naprawiają ponad 50 tys. aut dziennie — ogłosił członek kierownictwa Toyota USA, Bob Carter na salonie samochodowym w Chicago.

21 stycznia ogłoszono o skierowaniu do serwisu w USA 2,3 mln pojazdów w związku z koniecznością naprawienia wpadającego pedału gazu, dołączono do tego 1,1 mln pojazdów, w których na jesieni stwierdzono, że winien jest dywanik blokujący ten pedał. W tym tygodniu podobną akcją z powodu układu hamowania objęto ponad 147 tys. aut hybrydowych — łącznie ponad 3,5 mln.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?