Na zakupy raczej do Biedronki

Co drugi mieszkaniec dużego miasta w Polsce robi zakupy w Biedronce. Ale nie jesteśmy lojalnymi klientami – jedynie 27 proc. robi zakupy w jednej sieci

Publikacja: 23.03.2010 04:25

Tanie sklepy wybiera coraz więcej Polaków. Nawet sieci hipermarketów przegrywają z nimi poziomem cen

Tanie sklepy wybiera coraz więcej Polaków. Nawet sieci hipermarketów przegrywają z nimi poziomem cen, które są nadal głównym kryterium wyboru podczas zakupów.

Foto: Rzeczpospolita

Jak wynika z najnowszego badania firmy badawczej Market Side przeprowadzonego w marcu na reprezentatywnej próbie mieszkańców miast większych niż 100 tys. mieszkańców, aż 47 proc. ankietowanych robi zakupy w Biedronce. Kolejne w badaniu sieci: Real i Carrefour, zanotowały po 33 proc. wskazań.

– Słabsza pozycja sieci, takich jak Auchan czy Kaufland, z kolei wynika z mniejszej liczby sklepów w dużych miastach – wyjaśnia Maciej Bartmiński, prezes Market Side.

Zdecydowanie nie jesteśmy lojalnymi konsumentami. Z badań firmy wynika, że jedynie 27 proc. robi zakupy w tylko jednej sieci handlowej. – Dwie trzecie wybiera dwie lub nawet więcej – dodaje Maciej Bartmiński.

Wyniki nie są zaskoczeniem, ponieważ polski rynek handlowy jest zdecydowanie najbardziej różnorodny w Europie. Nie dość, że działa u nas w zasadzie cała czołówka największych firm handlowych, to jeszcze ciągle trzyma się mocno kilkadziesiąt tysięcy tradycyjnych sklepów spożywczych, których ogółem jest w Polsce ok. 100 tys.

– Mieszkańcy miast mają duży wybór: gdzie indziej robimy duże, cotygodniowe zakupy, a idąc na imprezę czy wracając z pracy, idziemy tam, gdzie jest blisko. Nie bez znaczenia jest też poszukiwanie niższych cen, a także promocje czy uczestnictwo w programie lojalnościowym – wyjaśnia Agnieszka Górnicka, prezes firmy badawczej Inquiry.

Zaskoczeniem nie są też doskonałe wyniki sieci dyskontowych, które, zwłaszcza w okresie spowolnienia gospodarczego, z powodu niższych niż u konkurencji cen rozwijają się jeszcze szybciej.

Jak wynika z najnowszego badania firmy badawczej Market Side przeprowadzonego w marcu na reprezentatywnej próbie mieszkańców miast większych niż 100 tys. mieszkańców, aż 47 proc. ankietowanych robi zakupy w Biedronce. Kolejne w badaniu sieci: Real i Carrefour, zanotowały po 33 proc. wskazań.

– Słabsza pozycja sieci, takich jak Auchan czy Kaufland, z kolei wynika z mniejszej liczby sklepów w dużych miastach – wyjaśnia Maciej Bartmiński, prezes Market Side.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca