Reklama

Salony prawie nowych aut

W poszukiwaniu klientów salony samochodowe coraz częściej sprzedają samochody używane, które samodzielnie wyszukują za granicą. Oferują prawie nowe pojazdy, dają własną gwarancję i dobrze zarabiają

Aktualizacja: 10.10.2007 03:47 Publikacja: 10.10.2007 03:15

Salony prawie nowych aut

Foto: SPINKA

W niektórych salonach znanych i drogich marek stoją obok nowych aut także używane. Według danych służb celnych, około 10 proc. z 650 tysięcy używanych samochodów sprowadzanych do kraju miało mniej niż cztery lata. Firma Samar podaje, że prawie nowych, czyli z rocznika 2007 i 2006, zarejestrowano 14,2 tys. aut osobowych oraz 2,1 tys. dostawczych.

– Znajomy diler z przygranicznej miejscowości w Niemczech coraz częściej ma klientów z Polski kupujących drogie modele VW i Audi. Faktycznie sprowadzenie samochodu z zagranicy może dać około 10 proc. oszczędności, co przy zakupie auta za ponad 100 tysięcy złotych daje poważną kwotę – przyznaje Tadeusz Dudojć, szef sieci salonów VW i Skody w Zachodniopomorskiem. Podkreśla, że widząc ceny u niemieckich dilerów, klienci zapominają często o konieczności zapłacenia 22-procentowego VAT i 13,6 procent akcyzy. – Kupując w kraju, można zaoszczędzić na pakietach ubezpieczeniowych czy nisko oprocentowanym kredycie. Klienci nie sumują wydatków, patrzą jedynie na końcową cenę, jaką muszą zapłacić – ocenia szef Eurocentrum. Dlatego się decydują na prawie nowe, ale jednak już rejestrowane za granicą auta.

– Niewiele osób widzi różnice, a cena jest niższa o 22 proc. VAT – wyjaśnia Tadeusz Dudojć. Niespełna dwuletnia, na gwarancji astra 3 z silnikiem Diesla i bogatym wyposażeniem wystawiona jest w podwarszawskim salonie Opla za 50 procent ceny nowego auta.

– Staramy się mieć coraz więcej prawie nowych aut sprowadzanych z zagranicy, bo tego oczekują klienci. Uważają, że to lepiej, jeśli auto nie jeździło po polskich drogach i że korzystało z zachodnich serwisów – wyjaśnia Dariusz Kucharek, szef salonu Opla w podwarszawskim Raszynie. Obowiązuje zasada, że im świeższe auto, czasem na gwarancji, tym lepiej.

– To dla nas przyzwoite uzupełnienie wpływów ze sprzedaży używanych samochodów. Aut zagranicznych mamy już prawie 40 proc. – dodaje Kucharek.

Reklama
Reklama

W Auto Plaza, jednym z największych salonów sprzedaży Forda w Warszawie, oprócz nowych stoi kilkanaście prawie nowych toyot, hond i mazd. Sprowadzone są najczęściej z Holandii, a mimo marży doliczanej przez firmę sprzedawane 10 – 15 procent taniej od podobnych dostępnych w Polsce.

– Używane samochody z zagranicy poprawiły nam wyniki finansowe. Coraz trudniej jest bowiem znaleźć w kraju dobre auta używane, handel zaś takimi pojazdami daje dobre zyski – wyjaśnia Maria Karkoszka, szefowa Auto Plaza.

W niektórych salonach znanych i drogich marek stoją obok nowych aut także używane. Według danych służb celnych, około 10 proc. z 650 tysięcy używanych samochodów sprowadzanych do kraju miało mniej niż cztery lata. Firma Samar podaje, że prawie nowych, czyli z rocznika 2007 i 2006, zarejestrowano 14,2 tys. aut osobowych oraz 2,1 tys. dostawczych.

– Znajomy diler z przygranicznej miejscowości w Niemczech coraz częściej ma klientów z Polski kupujących drogie modele VW i Audi. Faktycznie sprowadzenie samochodu z zagranicy może dać około 10 proc. oszczędności, co przy zakupie auta za ponad 100 tysięcy złotych daje poważną kwotę – przyznaje Tadeusz Dudojć, szef sieci salonów VW i Skody w Zachodniopomorskiem. Podkreśla, że widząc ceny u niemieckich dilerów, klienci zapominają często o konieczności zapłacenia 22-procentowego VAT i 13,6 procent akcyzy. – Kupując w kraju, można zaoszczędzić na pakietach ubezpieczeniowych czy nisko oprocentowanym kredycie. Klienci nie sumują wydatków, patrzą jedynie na końcową cenę, jaką muszą zapłacić – ocenia szef Eurocentrum. Dlatego się decydują na prawie nowe, ale jednak już rejestrowane za granicą auta.

Reklama
Biznes
Zmarł Maciej Adamkiewicz, twórca sukcesu Adamed Pharma. Miał tylko 59 lat
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Biznes
Francis Ford Coppola sprzedaje luksusowe zegarki. „Jestem bankrutem”
Biznes
Najnowsza, eksperymentalna szczepionka Moderny okazała się nieskuteczna
Biznes
Czarny czwartek Kremla, sankcje USA i UE, Europa buduje konkurencję dla Muska
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Jak napędzić rozwój małych i średnich firm
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama