[b] [link=http://www.rp.pl/artykul/17,364007_Takie_same_chusteczki_z_roznymi_nazwami_.html]Te same chusteczki z różnymi nazwami[/link][/b] - rozmowa z Andrzejem Falkowskim, kierownikiem Katedry Psychologii Marketingu Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej
Jak wynika z najnowszego badania firmy Market Side, Polacy bardzo szybko się przekonali do kupowania towarów tańszych nawet o ponad 30 proc. od markowych odpowiedników.
– Zdecydowana większość sieci hipermarketów odnotowała zauważalny wzrost liczby kupujących produkty oznaczone znakiem tych sieci. Częściowo wynika to ze zwiększenia się liczby sklepów, ale większe znaczenie mają bardziej agresywna promocja i zmiana nawyków zakupowych – mówi Maciej Bartmiński, prezes Market Side.
Z badań wynika, że już tylko 7 proc. ankietowanych nie jest w stanie wskazać żadnej marki oferowanej przez sieci handlowe. – Blisko połowa ankietowanych zna za to przynajmniej cztery. Dotąd nie były w Polsce zbyt popularne, jednak z powodu spowolnienia gospodarczego coraz bardziej się do nich przekonujemy – dodaje.
Najpopularniejsze są marki własne sieci Carrefour – kupuje je 26 proc. klientów, w przypadku Tesco liczba wskazań wyniosła 22 proc., a dla Reala 20 proc. W przypadku Carrefoura i Reala ponad 40 proc. ich klientów deklaruje kupowanie marek własnych, a w Auchan jest to 24 proc.