Wciąż nie mam ostatecznych rozstrzygnięć przetargów na budowę trzech z pięciu odcinków 91 km trasy. Niemiecka Johann Bunte nie zgadza się z wykluczeniem jej z procesu przetargowego, a Hermann Kirchner Polska uważa, że zaproponowana przez konsorcjum China Overseas Engineering oferta jest zaniżona.

Mimo to Krajowa Izba Odwoławcza zgodziła się, by umowy z wybranymi przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad wykonawcami zostały podpisane. Pozwala na to nowe prawo zamówień publicznych. Jeżeli jednak KIO uzna racje odwołujących się, będą oni mogli wystąpić o odszkodowanie. – I zapewne je otrzymają – mówi Adrian Furgaski, dyrektor ZDG TOR.

Podpisanie umów przed ostatecznym rozstrzygnięciem odwołań ma zapewnić, że inwestycja zostanie zakończona przed Euro 2012. Przez protesty przegranych przetargi przeciągają się nawet o sześć miesięcy do roku.

Budowa 91-km odcinka autostrady A2 będzie kosztować 3,2 mld zł, o 2,5 mld zł mniej, niż przewidywał to kosztorys GDDKiA.

Dwa fragmenty o łącznej długości 49,2 km wybuduje konsorcjum z China Overseas Engineering Group za 1,29 mld zł, kolejny za 843,5 mln zł wybuduje Mostostal, austriac ki Strabag otrzyma kontrakt na 643,8 mln zł, a konsorcjum na czele z Budimex-Dromex podpisze umowę na 425,5 mln zł brutto.