Firmy mają już za sobą bardzo dobry pod względem sprzedaży październik i gorszy listopad, bo do sprzedaży wyrobów z zimowej oferty pogoda była zbyt ciepła. Handlowcy sporadycznie wprowadzają jednak obniżki, a większość artykułów oferują po tzw. pierwszych cenach.
– Nie wprowadziliśmy przecen i nie mamy takiego zamiaru w najbliższym czasie. W naszym przypadku w sieci CCC i BOTI o zakupie obuwia zimowego przesądzi impuls w postaci niskich temperatur lub śniegu. Jeżeli chodzi o Quazi, pogoda ma mniejsze znaczenie, bo klientki decydują się na zakup, kierując się modą, stylistyką, kolorem, fasonem etc. – podkreśla Piotr Nowjalis, wiceprezes obuwniczego NG2.
Buty Gino Rossi również nie narzekają na brak powodzenia. Przecenione mogą być jedynie wybrane wyroby, które sprzedają się nieco słabiej niż inne modele, ale i tak raczej nie więcej niż o 15 proc. od podstawowej ceny. Z kolei Wojas właśnie zakończył akcję „Zrzucamy ceny na jesień”, w której buty były obniżone nawet o 30 proc. Ponowne obniżki planuje wprowadzić dopiero po świętach.
Także w sklepach odzieżowych promocje są selektywne. Reserved po obniżonych cenach zachęca jedynie do zakupu płaszczy, kurtek i kamizelek. Cropp, kolejna sieć odzieżowa z portfela gdańskiego LPP, w ramach akcji mikołajkowej „Gadżetomania”, w specjalnych świątecznych cenach oferuje akcesoria. Podobnie jest w sklepach Mohito. W Croppie można też dodatkowo liczyć na przecenę wybranych wyrobów nawet o 50 proc.
Podobnie sytuacja wygląda w sklepach Top Secret oraz Troll, należących do Redanu. – Od weekendu mikołajkowego w sklepach Top Secret planujemy akcję, w ramach której będziemy pomagać klientom wybierać prezenty. Klientki Trolla, dokonując zakupów w mikołajkowy weekend, będą mogły otrzymać prezent – podkreśla Bogusz Kruszyński, wiceprezes Redanu.