Jak podaje Tesco w komunikacie jeśli z obrotów zostanie wyłączona sprzedaż paliw to wówczas sprzedaż grupy w trzecim kwartale kończącym się 28 listopada wzrosła w porównaniu z ub.r. o 8,8 proc. - Obserwujemy wzrost zaufania konsumentów tak w Wielkiej Brytanii jak i poza jej granicami. Poziom naszych inwestycji rośnie, dodatkowo przygotowujemy się już na sezon świąteczny - mówi Terry Leahy, prezes Tesco.
Kwartalna sprzedaż w Wielkiej Brytanii, kluczowym rynku dla handlowego koncernu wzrosła 4,2 proc. Na tym tle znacznie lepiej prezentują się jej międzynarodowe operacje ze wzrostem sprzedaży o 12 proc. Najmocniej bo o 18,9 proc. obroty wzrosły w Azji, w Europie ubiegłoroczny wynik został poprawiony o 5,7 proc. Poza Wielką Brytanią Tesco ma 180 tys. pracowników, prowadzi też ponad 2 tys. sklepów.