Los pandy wciąż jest niepewny

Dopiero 22 czerwca dojdzie do referendum w fabryce Fiata w Pomigliano d’Arco. Jeśli większość pracowników nie zgodzi się na nowe warunki pracy, fabryka zostanie zamknięta

Publikacja: 16.06.2010 02:19

W Pomigliano d’Arco miała być produkowana najnowsza panda, na której wytwarzanie liczyła fabryka w Tychach. Jeśli władze Fiata dogadają się ze związkowcami, nowe auto nie będzie produkowane w Polsce. Wczoraj podpisały porozumienie dotyczące modernizacji i restrukturyzacji zakładu z czterema związkami.

W opozycji jest jednak jeden z pięciu działających w tej fabryce związków, najliczniejszy FIOM. Jego sekretarz generalny Maurizio Landini uważa, że można zwiększyć wydajność fabryki bez wprowadzania tak drastycznych cięć, jak tego chce Fiat. Landini kontestuje wprowadzenie 18 w miejsce obecnych 10 zmian tygodniowo i trzyzmianowej pracy w soboty – tak jak jest to w tyskiej fabryce.

[wyimek][srodtytul]700 mln euro[/srodtytul] chce zainwestować Fiat w fabrykę w Pomigliano d’Arco[/wyimek]

FIOM już dwukrotnie odrzucił porozumienie – w piątek i poniedziałek. Zapowiedział także 8-godzinny strajk 25 czerwca. – Jesteśmy gotowi produkować nawet 300 tysięcy pand rocznie, ale nie na takich drastycznych warunkach – przekonywał wczoraj Landini w wypowiedzi na stronie swojego związku. – Z naszym protestem pójdziemy do parlamentu – grozi.

Emma Marcegaglia, szefowa największej włoskiej organizacji pracodawców – Cofindustrii, jest oburzona stanowiskiem FIOM. – To idiotyzm odmówić inwestycji wartej 700 mln euro – powiedziała portalowi TGcom.

Prezes Fiata Sergio Marchionne zapowiedział, że nowa panda przyjedzie pod Neapol jedynie wtedy, gdy nowe warunki zaakceptują pracownicy w referendum. W przeciwnym razie fabryka zostanie zamknięta.

W Pomigliano d’Arco miała być produkowana najnowsza panda, na której wytwarzanie liczyła fabryka w Tychach. Jeśli władze Fiata dogadają się ze związkowcami, nowe auto nie będzie produkowane w Polsce. Wczoraj podpisały porozumienie dotyczące modernizacji i restrukturyzacji zakładu z czterema związkami.

W opozycji jest jednak jeden z pięciu działających w tej fabryce związków, najliczniejszy FIOM. Jego sekretarz generalny Maurizio Landini uważa, że można zwiększyć wydajność fabryki bez wprowadzania tak drastycznych cięć, jak tego chce Fiat. Landini kontestuje wprowadzenie 18 w miejsce obecnych 10 zmian tygodniowo i trzyzmianowej pracy w soboty – tak jak jest to w tyskiej fabryce.

Hybrydy
Skoda Kodiaq. Co musisz wiedzieć o technologii PHEV?
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Biznes
Narodowy Instytut Wolności zaprasza organizacje z całego kraju do stolicy i ogłasza dwa nabory wniosków
Biznes
Były pracownik Disneya włamał się do systemu firmy. To miała być zemsta
Biznes
Nietypowy miliarder porzucił Rosję. Ma 23 dzieci, jego pasją jest filozofia
Materiał Promocyjny
Strategia T-Mobile Polska zakładająca budowę sieci o najlepszej jakości przynosi efekty
Biznes
VFS Global rozszerza australijskie i indonezyjskie usługi wizowe