Los pandy wciąż jest niepewny

Dopiero 22 czerwca dojdzie do referendum w fabryce Fiata w Pomigliano d’Arco. Jeśli większość pracowników nie zgodzi się na nowe warunki pracy, fabryka zostanie zamknięta

Publikacja: 16.06.2010 02:19

W Pomigliano d’Arco miała być produkowana najnowsza panda, na której wytwarzanie liczyła fabryka w Tychach. Jeśli władze Fiata dogadają się ze związkowcami, nowe auto nie będzie produkowane w Polsce. Wczoraj podpisały porozumienie dotyczące modernizacji i restrukturyzacji zakładu z czterema związkami.

W opozycji jest jednak jeden z pięciu działających w tej fabryce związków, najliczniejszy FIOM. Jego sekretarz generalny Maurizio Landini uważa, że można zwiększyć wydajność fabryki bez wprowadzania tak drastycznych cięć, jak tego chce Fiat. Landini kontestuje wprowadzenie 18 w miejsce obecnych 10 zmian tygodniowo i trzyzmianowej pracy w soboty – tak jak jest to w tyskiej fabryce.

[wyimek][srodtytul]700 mln euro[/srodtytul] chce zainwestować Fiat w fabrykę w Pomigliano d’Arco[/wyimek]

FIOM już dwukrotnie odrzucił porozumienie – w piątek i poniedziałek. Zapowiedział także 8-godzinny strajk 25 czerwca. – Jesteśmy gotowi produkować nawet 300 tysięcy pand rocznie, ale nie na takich drastycznych warunkach – przekonywał wczoraj Landini w wypowiedzi na stronie swojego związku. – Z naszym protestem pójdziemy do parlamentu – grozi.

Emma Marcegaglia, szefowa największej włoskiej organizacji pracodawców – Cofindustrii, jest oburzona stanowiskiem FIOM. – To idiotyzm odmówić inwestycji wartej 700 mln euro – powiedziała portalowi TGcom.

Prezes Fiata Sergio Marchionne zapowiedział, że nowa panda przyjedzie pod Neapol jedynie wtedy, gdy nowe warunki zaakceptują pracownicy w referendum. W przeciwnym razie fabryka zostanie zamknięta.

W Pomigliano d’Arco miała być produkowana najnowsza panda, na której wytwarzanie liczyła fabryka w Tychach. Jeśli władze Fiata dogadają się ze związkowcami, nowe auto nie będzie produkowane w Polsce. Wczoraj podpisały porozumienie dotyczące modernizacji i restrukturyzacji zakładu z czterema związkami.

W opozycji jest jednak jeden z pięciu działających w tej fabryce związków, najliczniejszy FIOM. Jego sekretarz generalny Maurizio Landini uważa, że można zwiększyć wydajność fabryki bez wprowadzania tak drastycznych cięć, jak tego chce Fiat. Landini kontestuje wprowadzenie 18 w miejsce obecnych 10 zmian tygodniowo i trzyzmianowej pracy w soboty – tak jak jest to w tyskiej fabryce.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca