Reklama
Rozwiń
Reklama

Europa będzie zgłaszała coraz większy popyt na gaz ziemny

W 2020 r. kraje Starego Kontynentu mogą potrzebować 630 mld m sześc. błękitnego paliwa, czyli o 50 mld więcej, niż zużyły go w ubiegłym roku

Publikacja: 15.11.2010 15:30

Europa będzie zgłaszała coraz większy popyt na gaz ziemny

Foto: Fotorzepa, Robert Gardzin?ski Robert Gardzin?ski

W ciągu najbliższych 10 lat zużycie błękitnego paliwa w Europie może wzrosnąć do około 630 mld m sześc. - szacuje International Gas Union (IGU).

W 2025 r. popyt ma sięgać 700 mld m sześc., a w 2030 r. – 740 mld m sześc. Dla porównania w ubiegłym roku zużycie wyniosło około 580 mld m sześc.

Tak duży wzrost ma być przede wszystkim zasługą sektora energetycznego. Specjaliści prognozują, że bloki energetyczne na gaz będą zużywać za 20 lat około 310 mld m sześc. surowca, wobec 210 mld w tym roku. W zdecydowanie mniejszym stopniu zwiększy się popyt zgłaszany przez przemysł. Wolniej będzie też rosło zapotrzebowanie sektora komunalno - bytowego. O faktycznym zużyciu błękitnego paliwa w Europie i tym samym o realizacji prognoz IGU zdecyduje co najmniej kilka czynników.

Największe znaczenie niewątpliwie będą miały ceny surowców energetycznych. Wysoki koszt zakupu gazu, zwłaszcza w stosunku do węgla może spowodować istotne ograniczenie rozwoju energetyki gazowej.

O wzroście zapotrzebowania na błękitne paliwo będzie tez decydował rozwój energetyki jądrowej. Trzeba pamiętać, że wiele państw widzi w niej antidotum na wszelkie braki w zakresie energii elektrycznej.

Reklama
Reklama

Jest też stosunkowo duże grono krajów, które największe szanse dla rozwoju energetyki upatrują w rozbudowie rynku opartego na odnawialnych źródłach energii.

W ciągu najbliższych 10 lat zużycie błękitnego paliwa w Europie może wzrosnąć do około 630 mld m sześc. - szacuje International Gas Union (IGU).

W 2025 r. popyt ma sięgać 700 mld m sześc., a w 2030 r. – 740 mld m sześc. Dla porównania w ubiegłym roku zużycie wyniosło około 580 mld m sześc.

Reklama
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Biznes
Nowy cel klimatyczny UE, obniżka stóp i kłopoty handlu
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Biznes
Rosyjski kosmodrom odcięty od zasilania. Zdumiewający powód
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama