— Nie mogliśmy dojść do porozumienia co do kluczowych kwestii przedsięwzięcia — wyjaśnia Łukasz Kurpiewski, rzecznik PKP. Na ostatniej wydawałoby się prostej, strony negocjowały szczegóły dotyczące np. wielkości obejmowanych udziałów, sposobu i terminu wyjścia ze spółki prywatnego inwestora oraz kosztów realizacji prac.
Inwestycja miała być realizowana w ramach partnerstwa publiczno — prywatnego. To Nexity miało zapewnić środki na realizację inwestycji a PKP — przekazać grunt.
PKP zapowiada, że nie zrezygnowała z prób wybudowania nowego dworca.
— Będziemy rozmawiać z kolejnymi firmami z listy, tych które były zainteresowane realizacją inwestycji — mówi Kurpiewski.
PKP udało się pozyskać prywatnego partnera do zagospodarowania dworców w Poznaniu i w Katowicach. — Popisaliśmy umowę z węgierskim TriGranitem na remont obiektu w Poznaniu — mówi Kurpiewski. W Katowicach trwają prace — wyburzony został dotychczasowy budynek dworca.